Collagen Powder Shaklee Cara Untuk Hilang Whiteheads dan Blackheads

Baik yang lelaki mahupun perempuan, kalau dah namanya manusia, memang tak lari dari perasaan tak suka kan whiteheads mahupun blackheads.

Lagi menyampah bila asal tengok muka kat cermin je mesti nampak trang tang tang dua benda ni. Kalau pegang muka pun takde selicin kulit baby dah, menggerutu berpasir-pasir gitu. Elok-elok mood tengah macam rainbow, terus moody sampai petang. Semuanya gara-gara blackhead & whitehead.

So ape tu blackhead and ape pulak whitehead?

"Blackhead" - atau juga dikenali secara saintifiknya dengan nama Open Comedo merupakan lebihan minyak dan kulit mati yang terkumpul pada kelenjar 'Sebaceous'. Berbeza dengan whitehead, liang pori ini terlah terbuka dan kondisinya yang terdedah kepada udara akan mengakibatkna berlakunya pengoksidaan. Tindakbalas ini lah yang menyebabkan warna lebihan minyak tersebut bertukar menjadi hitam. Oleh sebab itu, hanya bahagian atas yang berwarna hitam dan visible di kulit wajah. Hence, the name - blackhead.


"Whiteheads" - pula dikenali sebagai closed comedo kerana kondisinya yang tertutup. Ia adalah jerawat yang terdiri daripada minyak dan kulit serum yang mati dan menyumbat liag pori di muka. Kalau anda sering mendengar rungutan tentang liang pori tersumbat, nahh whitehads lah tu. Berbeza dengan blackhead yang berada di atas permukaan kulit, whitehead berada di bawah lapisan kulit dan tertutup.

So bila dah faham macam mana terjadinya whitehead dan blackhead, jom ketahui macam mana agaknya cara untuk menghilangkan kedua-duanya for good.

HILANGKAN WHITEHEADS DAN BLACKHEAD DENGAN COLLAGEN POWDER SHAKLEE

So macam mana nak hilangkan segala mak nenek heads ni?

Takkan setiap pagi bangun nak belek muka kat cermin kena menghadap bintik-bintik putih & hitam kat muka ni?

Takkan lah kita ni dah di sumpah pulak dengan kulit muka yang berbintik-bintik putih hitam ni sampai bila-bila?

Jangan risau.

Yaya tahu semua orang kalau boleh nak bila bangun tidur and nak sentuh kulit muka yang licin, tak berbijik-bijik.

So dalam entry kali ni Yaya nak share ape benda yang korang boleh consume so that bila bangun pagi terus selfie upload instagram #nofilter.


Untuk dapatkan kulit muka yang licin dan halus, Yaya sarankan korang mula consume Shaklee Collagen Powder.

Collagen ni bukan je untuk dapatkan kulit yang cantik tau, tapi sebenarnya badan kita sangat-sangatlah perlukan bantuan kolagen tu.

Cuba tengok dalam gambar dekat atas tu, antara manfaat utama kolagen adalah

  1. Anti penuaan - menghilangkan kedutan dan garis-garis halus. Ye Yaya tak nafikan manusia memang lumrah dia bila dah tua akan muncul kedutan dan garisan halus. Tapi tahu tak garis halus ni boleh muncul even though kita masih muda? Banyak faktor, antaranya rehat yang tak cukup. So pengambilan collagen ni boleh membantu mengurangkan atau melambatkan kedutan & garisan halus di muka.
  2. Menganjalkan kulit - kolagen Shaklee ni terbukti berkesan untuk mengecilkan liang pori dan kulit akan menjadi lebih tegang dan anjal. Siapa taknak kulit yang bila ditekan manja melantun ala-ala bola, kan?
  3. Melembapkan kulit - mengurangkan rasa kering dan gatal-gatal di muka. Kulit muka yang kering akan menyebabkan kulit terasa tegang dan gatal. Kolagen membantu mengekalkan kelembapan kulit seterusnya mengurangkan gatal-gatal akibat kulit kering.
  4. Kesihatan sendi - untuk pengetahuan semua, sendi kita memerlukan kolagen untuk pergerakan. Pernah tak anda tengok nenek-nenek atau ibu bapa anda yang mengadu sakit-sakit lutut, hahh tu tandanya kurang kalsium dan kolagen. Jadi, untuk mengurangkan kesengalan sendi, boleh sarankan kepada mereka untuk cepat-cepat consume kolagen!
  5. Mengurangkan jeragat - pernah tengok kulit muka orang yang ada jeragat? Jeragat merupakan tompok-tompok hitam yang terdapat pada kulit muka. Dengan pengambilan kolagen yang secukupnya, ia boleh membantu mengurangkan jeragat dan anda boleh tampil yakin dengan kulit muka yang lebih bersih.
  6. Kesihatan kuku dan rambut - Tahu tak, salah satu tanda kolagen dalam badan cukup adalah rambut hitam yang sihat dan kuat dan bersinar cantik? Selain rambut, kolagen juga penting untuk kesihatan kuku. 
Jadi, jangan ingat asal makan kolagen je dia nak cantik, asal kolagen je cantik.

Tapi apa bezanya kolagen Shaklee ni dengan kolagen dekat pasaran tu?

Antara kelebihan kolagen Shaklee adalah ia mengandungi 4,000 mg kolagen RSS (sisik ikan merah) proprietari iaitu sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang diekstrak dari sisik ikan merah.

Kolagen Shaklee juga mempunyai saiz molekular yang sangat kecil iaitu sekitar 1,000 dalton. Kalau nak tahu, antara ciri-ciri kolagen yang terbaik adalah saiznya yang kecil. Semakin kecil saiz dalton sesuatu kolagen, semakin bagus tahap keberkesanannya. 

Sebabnya, bila saiz kolagen tu kecil, badan lagi mudah nak serap. Takde lah togok beriya-iya, tapi badan langsung tak serap. Membazir kan?

Jom tengok Testimoni orang yang dah rasa kesan kolagen Shaklee ni. 

Testimoni #1


Testimoni #2

Seronok kan?

Yaya tahu semua dah tak sabar nak bangun pagi and experience a beauty skin, kan?

Sabar-sabar, Yaya nak kongsi harga pulak. Harga untuk sekotak kolagen yang ohsem ni adalah RM298 je.

Berbaloi Yaya kata sebab ramai sangat-sangat yang makan tak habis sekotak tapi kesan dah nampak. Tetibe ehh makin cantik, tetibe ehh makin flawless, tetibe ehh dah tak nampak jeragat.

Hihi, korang dah tak sabar nak cantik kan? Cepat whatsapp Yaya untuk order collagen ni ataupun untuk sebarang konsultasi untuk masalah yang lain.

Pssstt, untuk setiap customer Yaya, yaya ada benda special yang Yaya akan share. Khas untuk semua yang dah beli kolagen ni dengan Yaya.


Comments

Popular posts from this blog

Pencuci Muka Terbaik Untuk Hilangkan Whitehead dan Blackhead Dengan Cepat dan Pantas!

Petua Hilangkan Keputihan Ketika Hamil Secara Tradisional

6 Makanan Merawat Denggi Secara Semulajadi Tanpa Ubat