Nak Fefeeling Princess, Gebu Gebas Tak Ingat? Collagen Powder Shaklee Jawapannya

Pejam celik pejam celik, sekejap je dah masuk bulan December. Dah nak habis tahun 2016 dahh. Banyak benda yang jadi dalam tahun 2016 ni. Amboii, tak habis tahun lagi tapi dah nak mengenang-ngenang pulokkk. Hihi.

Shaklee pulak macam biasa laa. Asal masuk bulan baru jee mesti nak kasi promo best-best. Benci taw cemniii. So promo untuk December 2016 ni is untuk sape-sape yang nak fefeeling princess, gebu gebas tak ingatt - Collagen Powder! Hihi



Bila cakap pasal kolagen je, benda pertama yang terlintas dek akal ni mesti - makan kolagen sebab nak cantik letteww. 

Takk, saya tak cakap salah pemikiran macam ni, tapinyaa tau tak sebenarnya kolagen ni banyak sangat fungsi dia dalam badan. Saya nak betulkan semula pemikiran orang kita yang kononnya kolagen ni untuk kulit cantik jee. 

Sebab mesti tak ramai yang nak berhabis duit untuk beli kolagen kalau kesan kolagen tu semata-mata nak jadikan kulit cantik je, betul tak? 

Okay so harini saya nak sharekan ape pentingnya kolagen, dan kenapa mesti beli kolagen tu time promo December ni!

Untuk pengetahuan semua, kolagen ni sebenarnya protein yang sangat-sangat diperlukan oleh badan tau. Kolagen ni rupanya adalah sejenis protein yang terdri daripada asid amino yang terbentuk daripada karbon, oksigen dan hidrogen.

Dalam badan kita pon, 33% protein semuanya daripada kolagen dan lebih kurang 75% kulit kita ni semuanya daripada kolagen!


SO APE KEPENTINGAN KOLAGEN DALAM BADAN NI?

1. Mengekalkan Kelembapan dan Mencegah Kedutan

Tipu laa kalau cakap bila tengok muka kat cermin, tak risau bila nampak kedutan-kedutan halus kat muka tu khennn. Lagi-lagi perempuan. Hihi sebab saya pon perempuan jugak. So saya paham. 

So macam yang semua dah tau, kolagen memang merupakan salah satu komponen utama dalam kulit manusia. 

Kolagen ni lah yang akan mempertingkatkan penghasilan sel-sel baru, bantu mengekalkan keremajaan kulit, melembutkan & bagi glowing effect dekat kulit kita nih supaya bila orang nampak, terus kena pakai spek hitam sebab bercahaya sangat. Hoho.

Selain tu, kolagen ni jugak yang akan bantu menghilangkan kedutan tadi & mencegah proses penuaan kulit dengan lebih efektif.

Sebab tu kalau tengok makcik-makcik yang  kulit dia tegang semacam tu, tak lain tak bukan memang pengamal tegar kolagen lettew

2. Untuk Mencantikkan dan Menyuburkan Rambut


Pernah tak terlintas dalam otak kita, kenapa lah rambut dia cantik masyallah, tapi rambut kita dah laa kering, bercabang pulak tuu. Aaa nangis belakang almari laa macam ni.

Nutrisi dalam kulit kepala tersangat lah penting untuk pelihara kesihatan rambut. Kalau kolagen kurang, haa tu lah yang boleh buatkan rambut jadi kering dan bercabang. Dahtu nak expect rambut cantik camno kalau kolagen pon yak cukup. Kan?

Bukan setakat rambut je yang efek dengan kolagen ni, kuku pon boleh jadi kusam dan mudah pecah!

So nak rambut cantik macam Kajol dalam cerita Dilwale tu tak? Meh amalkan kolagen meh. Hihi


3. Menegangkan Payudara


Tau tak kolagen ni boleh bantu tegangkan payudara? Untuk pengetahuan, payudara ni sebenarnya terbentuk oleh jaringan-jaringan penyambung dan kumpulan lemak yang berperanan sebagai penyokong bagi pembentukan payudara. Kolagen merupakan komponen utama dari jaringan penyambung tadi dan bertindak sebgai protein untuk membentuk satu jaringan yang kuat untuk menyokong dan menegangkan payudara. 

4. Menguatkan Tulang


Salah satu masalah yang biasa dihadapi oleh orang yang dah berusia ialah masalah Osteoporosis. Osteoporosis ni atau masalah kekejangan kaki berpunca disebabkan badan kehilangan kolagen yang membentuk 80% daripada kepadatan tulang

So kalau rasa-rasa time dah tua nanti masih nak berlari berkejaran dengan cucu cicit, mula lah ambik kolagen dari sekarang yaa. Hihi

MANE NAK DAPAT SUMBER KOLAGEN SEMULAJADI NI?


Tahu tak badan kita sebenarnya mula kehilangan kolagen the moment kita masuk umur 25 tahun? Haa kalau tilik muka kat cermin tu, mungkin akan perasan garis-garis halus kat mukaa. Tu tandanya badan dah mula hilang kolagen!



Sebenarnya manusia agak sukar nak gantikan kolagen semulajadi yang hilang tadi tu tapi sebagai salah satu usaha, anda boleh pastikan badan anda menghasilkan kolagen dengan mengambil makanan-makanan yang boleh membantu penghasilan kolagen secara semulajdi. 

Contohnya sumber vitamin C seperti buah-buahan citrus, sayur-sayuran, tomato, produk tenusu, susu segar, ikan, telur dan sebagainya. 

Malas nak cari sumber kolagen semulajadi ni? Haa meh lah beli Collagen Powder Shaklee ni. Tak payah susah-susah, koyak sachet terus bancuh dalam air dan togok je.

KENAPA MESTI COLLAGEN POWDER SHAKLEE?


 Okay, meh saya listkan ape kelebihan kolagen shaklee ni and kenapa kalaiu anda dah berfikir-fikir nak makan kolagen, wajib jadikan kolagen Shaklee ni sebagai pilihan.

Keistimewaan Collagen Powder Shaklee

  • Kolagen Shaklee ni diekstrak dari sisik ikan merah tau! Suplemen ni mengandungi 4000mg proprietari Red Snapper Scale (RSS) Collagen. Kolagen Shaklee ni terbukti dapat memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan. Tak lama pun nak nampak kesan, lepas penggunaan selama 8 minggu, insyALLAH keputusan akan menunjukkan kulit yang jadi lagi baik secara menyeluruh.

  • Kolagen Shaklee ni molekul dia halus sangat-sangat sampaikan mudah nak diserap oleh badan dan dapat membantu peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan lebih berkesan.

  • Mudah larut dalam minuman dan makanan sekalipun. So kalau tengah busy tak sempat nak ambik pun, letak siap-siap kolagen dalam handbag, lunch hour nanti boleh kacau je dengan air kosong.


Sekarang dah faham kan kenapa kolagen Shaklee ni produk wajib yang anda kena masukkan dalam wishlist masing-masing. 

So bila dah amalkan kolagen ni, nak gather jumpa classmate dulu pon tak malu sebab muka awet muda jee hihi.

Bila orang tanya, ehh apsal muka macam tak berubah jee. Samee je macam time form 5 dulu, kita sengih sama-sama sambil tutup mulut yaa. Sebab kita tau rahsiah awet muda kita, kan?

Ehh jangan tutup mulut sampai habis gathering tau, share laa sekali dengan diorang apa yang anda amalkan. Yang baik-baik kena share kan? Sambil share tu jangan lupa selit sekali contact detail saya yaa. Hihi

Sekarang tengah promo buy 2 gets 5% off dengan buy 7 at 6. Tersangat lah berbaloi kalau beli sekarang. Kalau beli time tak promo pon okay je, tapi rugi sikit laa. Hihi

Nak beli boleh terus SMS / Whatsapp saya di 013-7230029. Saya bagi free consultation seumur hidop! Haa best kan? hihi


Zaqqeya AminSID 1234656SMS / Whatsapp 013-7230029

Comments

Popular posts from this blog

Pencuci Muka Terbaik Untuk Hilangkan Whitehead dan Blackhead Dengan Cepat dan Pantas!

Petua Hilangkan Keputihan Ketika Hamil Secara Tradisional

6 Makanan Merawat Denggi Secara Semulajadi Tanpa Ubat