Berhenti Merokok Dengan Cepat Tanpa Kesan Sampingan yang Melampau

Tahu tak, statistik menunjukkan bahawa sebanyak 49% lelaki di Malaysia merokok! Hampir separuh dari jumlah lelaki di Malaysia yang merokok. Patut lah kalau pergi kedai makan je, mesti akan ada pakcik-pakcik yang merokok.

Jangan kan kat kedai makan, dekat bangunan yang ber-ekon pon ade orang merokok! Haa 

So untuk yang dah sampai dekat artikel Yaya kali ni, Yaya nak ucapkan tahiah sebab korang dah buat pilhan yang bijak untuk berhenti merokok dengan cepat. Ehh, bukan tu ke sebabnya yang korang end up dalam artikel Yaya ni? Hihi

Kalau tu yang korang tengah carik, tolong lah baca artikel ni sampai habis. Bukan je Yaya akan bantu korang berhenti merokok dengan cepat, tapi insyallah takde kesan sampingan yang melampau-lampau tu. 

NIKOTIN PUNCA KETAGIHAN MEROKOK?


Tau tak kandungan nikotin yang ada dalam sepuntung rokok tu adalah antara punca orang tak boleh berhenti merokok. 

Bila seseorang menghisap rokok, nikotin yang sememangnya bahan utama dalam rokok akan disedut dan meresap ke dalam tubuh, termasuklah ke dalam salur darah sehinggalah ke dalam sel tubuh. 

So bila badan dah terbiasa dengan kehadiran nikotin, badan secara tak langsung akan menagih kehadiran nikotin tu SETIAP HARI. 

Okay Yaya kasi satu contoh. Si A setiap hari akan merokok paling banyak pon 5 batang rokok. 5 batang rokok tu dah cukup untuk mengurangkan ketagihan dia untuk merokok. Tapi tak si B. Si B nak tak nak memang wajib akan habiskan sekotak rokok. Baru dia rasa lega dan puas.

Ni menunjukkan kadar kebergantungan individu dalam contoh kat atas kepada nikotin adalah berbeza. Ada orang perlukan nikotin yang banyak dalam badan sebab badan dah terbiasa dapat jumlah nikotin  yang banyak tu.

Bila tiba-tiba owner badan cut nikotin, haa itu yang ada withdrawal effect, contohnya, demam da menggigil badan tu. 

Yelah cuba bayangkan bila kita dah terbiasa dapat something, tetibe supply untuk tu dipotong. Takke menggelepar jadiknye?

SO MACAM MANA NAK STOP MEROKOK?


Untuk yang dah berjaya baca sampai tahap ni, Yaya nak ucapkan tahniah sebab you are about to discover a very helpful supplement to help with your addiction. 

Shaklee ada menyediakan Vivix, satu supplemen yang sangat premium yang boleh bantu menghentikan ketagihan terhadap rokok. 

Haa best tak best tak?

Menariknya Vivix ni, bukannya supplemen yang dibancuh belakang rumah tw! Dah diuji oleh saintis-saintis Shaklee. Kalau tak percaya, boleh baca artikel Yaya pasal landmark study kat sini --> Kenapa Mesti Shaklee? Sebab Shaklee Ada Landmark Study

MACAM MANA VIVIX BERTINDAK?


Okay sekarang Yaya nak terangkan sikit macam mana Vivix ni bertindak untuk menghilangkan ketagihan terhadap rokok. 

1. Vivix bertindak dengan mendetoxkan nikotin yang berlambak-lambak dalam badan hasil jadi perokok tegar tadi dari otak, organ badan, darah dan sebagainya. So bila nikotin dah takde dalam badan, slowly ketagihan terhadap rokok tadi akan hilang.

2. Antara sebab orang merokok adalah perasaan untuk menghilangkan stress kononnya. So bila tak dapat nak merokok, otak akan bisik-bisik supaya dia ambik sebatang rokok and hisap. 

Yaya bagi contoh, pernah tak dalam sebulan, kita rasa macam nak sangat-sangat makan benda manis. Kek ke, coklat ke. Pastu badan kita tibe-tibe rasa macam tak sabar-sabar nak drive ke Secret Recipe, contohnya. Haa lebih kurang macam ni laa malah mungkin teruk lagi bagi orang yang merokok.

3. Kebanyakan perokok mungkin pernah decide untuk berhenti merokok tapi gagal. Antara sebab gagal ialah tak mampu nak menangani withdrawal symptoms kesan daripada pengurangan pengambilan nikotin.

Peranan Vivix dalam membantu menghilangkan ketagihan merokok ni ialah dengan mengurangkan simptom withdrawal tadi. So badan takdelah mengalami kejutan akibat kehilangan sumber nikotin tadi.

4. Vivix menghadirkan perasaan TAK SUKA ROKOK dekat perokok yang boleh kata perokok tegar. Bila nak rokok je rasa pahit, lama-lama berhenti sendiri sebab tak tahan dengan rasa tu.

Tak percaya lagi?

Jom tengok testimoni perokok yang dah berjaya berhenti merokok selama-lamanya! Hihi

Testimoni #1 - Badan makin cergas, perokok tegar selama 30 tahun lebih berhenti merokok.



Testimoni #2 - Rokok rasa pahit, hisap separuh dan buang



Testimoni #3 - Rokok rasa tak sedap dan terus stop merokok



Testimoni #4 - Berhenti merokok tanpa withdrawal symptoms



Yaya sarankan, kalau betul nak berhenti merokok, korang ambik sekali dengan DTX Complex untuk bantu detox kan semua benda yang ada dalam badan terutamanya dalam hati.

Kalau korang dah decide nak berhenti merokok dan pilih Vivix untuk bantu proses berhenti merokok dengan mudah dan selamat, hubungi Yaya 013-7230029 sekarang! Harga sebotol RM475.

Kenapa mesti hubungi Yaya? Sebab Yaya akan bagi special price untuk those yang betul-betul nak berhenti merokok.

Zaqqeya Amin
Shaklee Independent Distributor 1234656
013-7230029

Comments

Popular posts from this blog

Pencuci Muka Terbaik Untuk Hilangkan Whitehead dan Blackhead Dengan Cepat dan Pantas!

Petua Hilangkan Keputihan Ketika Hamil Secara Tradisional

6 Makanan Merawat Denggi Secara Semulajadi Tanpa Ubat