Buah Pinggang Ayah Hampir Rosak? Apa Yang Si Anak Lakukan Sangat Mengejutkan

Bangun tidur pagi-pagi dapat call dari unknown number. Dalam hati dah berkira-kira nak reject call je. Tapi terfikir, mungkin emergency ke ape ke. Tapi dah fikir-fikir kalau orang bank yang nak suruh beli produk dia memang I terus cakap I bz je la.

So angkat-angkat call tetibe

"Assalamualaikum kak, saya xxx. Saya nak carik supplement untuk bantu buah pinggang ayah. Buah pinggang ayah hampir rosak. Tolong saya ya kak. Hati ni dok risau tak habis lagi bila mak call semalam bagitau pasal ayah."

Mesti terus rasa bersyukur sebab angkat call kan? Agak-agak ape perasaan akak yang terima call tu? Menyesal tak kalau tetibe dia decide nak ignore rupanya pulak benda tu important thing. 

Betuul, cerita kat atas ni adaptasi dari kisah benar. Nih testimoni anak yang belikan Vivix untuk ikhtiar buah pinggang ayahnya yang HAMPIR rosak. 


MACAM MANA BUAH PINGGANG BOLEH ROSAK?


Nak tahu tak, rupanya buah pinggang ni boleh rosak dengan macam-macam sebab. Some of them mungkin kita selalu buat. Meh Yaya list kan.

  1. Selalu tahan kencing - haa nampak familiar tak sebab ni? Yaya yakin, some of us memang ada habit suka tahan kencing tu
  2. Kurang minum air - ada orang pernah tanya Yaya, kalau tak ambik vitamin pon kena minum air banyak ke? Jawapan Yaya iye, water intake tersangat-sangat penting. Benda remeh yang mungkin akan membawa kepada something worse.
  3. Suka minuman bergas / berkarbonat
  4. Merokok
  5. Obesiti dan penyakit metabolik
  6. Suka makan makanan masin
Cukup enam je Yaya share faktor yang boleh merosakkan buah pinggang. Banyak lagi kalau ikutkan. Tapi dalam banyak-banyak tu Yaya rasa enam faktor ni yang kita selalu buat tanpa kita sedar.

Dalam kita dok buat aktiviti kita setiap hari tu, tibe-tibe bila jumpa doktor, doktor kata kite ada masalah buah pinggang. Tak ke naya?

So berbalik pada cerita si anak yang nak berikhtiar untuk masalah buah pinggang ayah yang hampir rosak tu, si anak tadi bersetuju nak belikan Vivix untuk ayahnya. Bagi dia biarlah duit keluar sikit asalkan ayah kembali sihat.

HOW VIVIX WORKS?


So dalam artikel harini, Yaya nak kongsikan macam mana Vivix bantu masalah buah pinggang ni. 

Masalah buah pinggang berkait rapat dengan dua faktor:

  • Keradangan sistemik
  • Tekanan oksidatif - Tekanan oksidatif ni terjadi apabila jumlah radikal bebas melebihi jumlah antioksidan dalam badan yang perlu untuk meneutralkan radikal bebas tadi. Tekanan oksidatif tadi akan membuatkan tisu buah pinggang menjadi lemah dan dikaitkan dengan masalah buah pinggang.


Resveratrol yang terkandung dalam Vivix pula, dalam banyak kajian telah menunjukkan kesan yang baik. Antaranya adalah sifatnya yang anti radang dan kelebihannya untuk membantu meningkatkan pengeluaran antioksidan. 

Jadi, bila dah tahu peranan resveratro yang sangat tinggi dalam Vivix ni, Yaya nak moving on to the next point macam mana sebenarnya Vivix ni boleh bantu masalah buah pinggang ni?


1. Antioksidan yang dirangsang oleh resveratrol akan mengurangkan tekanan oksidatif pada sel nepron buah pinggang dan akan mengelakkan berlaku kerosakan yang lebih teruk pada saraf buah pinggang. 

2. Vivix terkenal dengan peranannya yang akan membantu membaiki sehingga ke peringkat sel DNA. Dengan pengambilan Vivix yang konsisten, ia dapat meningkatkan struktur dan bentuk buah pinggang yang normal.

3. Mengurangkan kematian sel saraf buah pinggang yang diakibatkan oleh tekanan oksidatif.

4. Melindungi & mengaktifkan mitokondria. Mitokondria merupakan kilang menjana tenaga yang terdapat dalam ribuan sel dalam badan. Dengan pengambilan Vivix yang konsisten, ia akan memberikan tenaga kepada sel dan membuatkan pesakit buah pinggang menjadi lebih bertenaga.



HARGA VIVIX SEBOTOL?




Nah, sebelum Yaya share harga Vivix sebotol berapa, Yaya share dulu harga dan kos rawatan sakit buah pinggang di hospital.

Daripada gambar kat atas tu, jumlah kos rawatan sebulan boleh mencecah RM4200 sebulan!

Harga bagi produk premium Shaklee, Vivix pula adalah RM475 sebotol. Nampak tak berapa banyak beza dengan kos rawatan di hospital? Jadi Yaya sarankan, jomlah cuba ikhtiar dengan Vivix ni. Insyallah

Kalau dah decide nak berikhtiar dengan Vivix, cepat hubungi Yaya di 013-7230029. Yaya akan bagi full consultation khusus untuk customer Yaya.

Kenapa wajib hubungi Yaya? Sebab Yaya akan bagi harga kasih sayang sangat dekat anak yang nak bantu ibu bapa berubat ni ;)

Zaqqeya Amin
SID Shah Alam 1234656
013-7230029

Comments

Popular posts from this blog

Pencuci Muka Terbaik Untuk Hilangkan Whitehead dan Blackhead Dengan Cepat dan Pantas!

Petua Hilangkan Keputihan Ketika Hamil Secara Tradisional

6 Makanan Merawat Denggi Secara Semulajadi Tanpa Ubat