Tips Cari Pencuci Muka Yang Sesuai

Siapa kat sini selalu sangat asal bukak Google je mesti tulis tips cari pencuci muka yang sesuai?

Kalau ada tu kita memang geng dari dalam perut ibu lah.

Dulu, sebelum Yaya jumpa dengan pencuci muka yang sesuai dengan masalah Yaya, Yaya selalu sangat google macam mana nak cari pencuci muka yang sesuai dengan kulit muka Yaya.

Ditakdirkan Yaya ni dapat kulit muka yang combination, so pencarian tu agak susah sikit la.

Since Yaya dah jumpa dengan pencuci muka idaman Qolbu Yaya, so Yaya terinspirasi untuk share kan ape tips yang Yaya amalkan masa nak carik pencuci muka tu. Hihi

Tips #1 Kenali Kulit Muka Sendiri



Yes, ni sangat-sangat penting! Sebelum decide nak beli pencuci muka ape jenama sekalipun, benda asas yang semua orang mesti take note is what is your skin type.

Tak semua orang ada jenis kulit muka yang sama tau. Some may be facing the problem of oily skins, some dry skin and some may even have a combination skin (i lah tu, hihi)

So knowing your own skin type is very important sebab it will leads to the suitable skincare.

Kalau kulit jenis yang kering, jangan lah pulak beli skincare untuk orang yang kulit normal. Haa itu yang akan buatkan kulit tetibe merengsa, tegang semacam pastu pedih.

Tips #2 Pilih produk yang semulajadi dan selamat


Dengan lambakan produk yang banyak masa sekarang ni, mesti ramai sangat yang keliru nak beli yang mana satu kan?

Nak beli yang ni, mahal sangat harganya, yang tu pulak murah sangat risau ada bahan terlarang pulak.

Tak kira lagi produk produk yang menghakis (peeling product). Katanya produk boleh bantu putihkan muka, tapi tahu tak produk tu sebenarnya tengah menghakis kulit muka sendiri?

So saranan Yaya, pilih la produk yang berasaskan bahan semulajadi & selamat untuk digunakan.

Selamat tu Yaya rasa memang wajib ada dalam semua orang punya check list. Dengan berita-berita pasal bahaya produk kecantikan yang ada merkuri lah, plumbum lah, nak tak nak zaman sekarang ni semua orang WAJIB berhati-hati memilih skincare.


Kalau dapat pilih yang semulajadi lagi bonus point. Bukan apa, with all those chemicals in the skincare, you can't expect much for the skincare to actually helps your skin. Kan?

Yaya ni jenis yang memilih sikit kalau carik skincare. Toner / moisturizer yang jenis bau-bau wangi tu memang Yaya reject awal-awal.

Bukan ape, Yaya macam boleh bayangkan chemical yang diorang letak dalam tu and Yaya pulak dengan tak ragu-ragu dok sapu dekat kulit muka. Oh no no noo..

CADADANGAN YAYA?


Tak lain tak bukan produk skincare dari Shaklee - NutriWhite.

Produk ni didatangkan dengan range of skincare - pencuci, toner, moisturizer, serum and make up remover.

NW Deep Cleanser - Pencuci yang membersihkan kulit dengan sempurna daripada semua jenis kotoran dan minyak yang ada atas muka. Nama pun deep cleanser, ia jugak membantu membersihkan sehingga ke liang-liang pori! Dalam ni ada ekstrak strawberi begonia yang boleh membantu mencerahkan kulit secara semulajadi.

NW Makeup Remover - One of the best make up remover. Membersihkan sisa-sia mekap atau habuk di atas kulit muka yang mana kalau dibiarkan, habuk-habuk nilah yang akan bertindak untuk menyumbatkan liang-liang pori dan seterusnya jadik jerawat.

NW Soothing Radiance Softener - Nama lainnya adalah toner yang akan membantu merapatka pori-pori yang terbuka ketika proses cuci muka tadi. Pori-pori ni kalau tak dikecikkan semula, boleh memerangkap habuk tau!

NW Ultimate Whitening Lotion - Nama lain bagi lotion ni is moisturizer. Selain bertindak sebagai krim siang, ia juga melindungi wajah daripada sinaran UV. Wow tak?

NW Defense Whitening Essence - haa dalam rangkaian produk Nutriwhite ni, essence ni ibaratnya macam serum lah. Kenapa serum? sebab ia akan melembabkan kulit dari dermis, iaitu bahagian kulit paling dalam! Bonus point kalau guna secara konsisten tau ape? tona kulit makin cerah and sekata!

NW Overnight Renewal Whitening Cream - Krim malam yang bertindak memperbaiki sel kulit masa tidur. Tu yang bila bangun-bangun je terus feeling feeling macam snow white kulit halus je tuu. Hihi

NW Spot Whitening Treatment - Membantu memudarkan parut dan jeragat kat muka.

Macam kakak atas ni, lepas cuci muka rasa muka lembutt je. Toner pulak TAK MELEKIT & TAK PEDIH. Best kan bila kita jumpa skincare yang sesuai dengan kulit kita?

Pernah tak bangun tidur kita rasa gerammm je dengan muka sebab asyik nampak blackheads dengan whiteheads? 

Tengok lah kakak ni betapa bahagianya dia bila blackheads and whiteheads tu makin berkurangan! hihi

Yang ada masalah sama macam atas ni, tolong lah cuba skincare ni.

SIAPA SAYA?


Yaya ni salah seorang dari rakyat Malaysia yang sangat-sangat TAK SUKA pakai mekap and kalau boleh nak pakai talc powder tu pastu nak terus keluar jumpa orang kat luar.

Pilihan Yaya untuk menjayakan misi keluar rumah tak pakai mekap ni mestilah dengan Nutriwhite! Hihi

Selain orang yang tak suka mekap, Yaya jugak merupakan salah seorang shaklee distributor dekat malaysia ni. So untuk apa-apa pertanyaan, boleh direct pm/ whatsapp je Yaya

Zaqqeya Amin
Shaklee Independent Distributor 1234656
013-7230029

Comments

Popular posts from this blog

Pencuci Muka Terbaik Untuk Hilangkan Whitehead dan Blackhead Dengan Cepat dan Pantas!

Petua Hilangkan Keputihan Ketika Hamil Secara Tradisional

6 Makanan Merawat Denggi Secara Semulajadi Tanpa Ubat