Anak Cari Cara Turunkan Gula Darah Bila Ayah Hampir Kena Potong Kaki

Maria menggelabah lagi bila ayah telefon untuk kali kedua. Dada dah mula berdebar-debar nak tahu perkembangan ayah. Doktor masih suruh ayah potong kaki lagi ke?

Maria ingat lagi, dua bulan yang lepas, Maria kelam kabut google carik cara turunkan gula darah bila dengar ayah nak kena potong kaki. Anak mana tak risau ayah yang selama ni gagah buat itu ini, hampir-hampir hilang kakinya akibat gula dalam darah yang terlampau tinggi.

Maria ingat lagi perasaannya waktu tu. Macam mana dia hampur-hampir jatuh terduduk bila ayah sampaikan berita kurang enak tu.

"Maria, ayah baru p hospital tadi. Doktor kata gula dalam darah ayah terlampau tinggi. Kalau ayah tak boleh nak kawal gula, mungkin next time p jumpa doktor untuk potong kaki pulak. Tapi takpa lah, ayah tak kisah. Ayah dah redha. Mungkin ni ketentuan Allah untuk ayah."

Maria terdiam.

Dalam hati, dia nekad untuk carik penawar lain bagi penyakit kencing manis ayah. Google sana sini, tanya orang, akhirnya Maria ambil keputusan untuk cuba berikhtiar dengan Vivix. Mudah-mudahan Allah sembuhkan penyakit ayah - desis Maria dalam hati.

Bagi Maria, apalah sangat RM475 nak dibandingkan dengan harga kasih sayang ayah selama ni.

------------------------------------------------

Ehh mengelamun pulak. Maria angkat call dari ayah..

"Maria ayah ada berita baik. Sejak ayah konsisten ambik Vivix dua bulan lepas, ayah dah rasakan perubahan yang sangat-sangat ketara dalam badan ayah. Tadi ayah p jumpa doktor. Doktor pon terkejut macam mana gula ayah boleh terkawal. Ayah tak payah potong kaki! Alhamdulillah.."

Alhamdulillah, mana-mana anak pun, kalau hadapi situasi macam kat atas ni mesti sujud syukur lepas dengar berita gembira dari ayah tersayang kan?

Siapa sanggup tengok ayah yang dulu boleh berlari, tiba-tiba hilang kaki dan terpaksa bertongkat kemana-mana je, kan?

Jom kita tengok ape sebenarnya punca-punca kencing manis ni?

PUNCA TERJADINYA KENCING MANIS


Punca #1 Berat badan berlebihan


Tahu tak, orang yang menghidap obesiti lebih cenderung untuk mengalami penyakit diabetes ni. Aktiviti bersukan bukan je boleh turunkan berat badan, tapi boleh bantu turunkan kadar insulin.

Kajian menujukkan bahawa penurunan berat badan, even cuma beberapa kilo pun boleh mencegah diabetes!

Punca #2 Makanan yang tinggi lemak dan gula


Punca yang kedua ni Yaya rasa semua orang tau kot. Dah namanya kencing manis, mesti lah ada kaitan dengan makanan yang tinggi gula dan lemak, kan? Makanan yang tinggi gula dan lemak ni boleh menjadi punca kenaikan berat badan yang akhirnya akan meningkatkan insulin dan risiko diabetes.

Kalau makan makanan yang tak sihat macam ni, bukan je diabetes boleh dapat, penyakit lain contohnya kolesterol dan tekanan darah pon boleh datang sama. Pakej 3 in 1 orang kata.

Punca #3 Keturunan


Yang ni punca yang tak dapat dikawal. Sama macam masalah asthma, diabetes pon boleh disebabkan oleh keturunan.

Kira kalau ayah / mak ada diabetes, kemungkinan untuk anak-anak mewarisi penyakit ni adalah sangat tinggi.

Yaya rasa cukup Yaya kongsikan 3 punca penyakit kencing manis ni dulu.

BAGAIMANA DIABETES TERJADI


Diabetes berlaku apabila kelenjar insulin gagal berfungsi seperti biasa. Kegagalan ini boleh disebabkan oleh pelbagai faktor antaranya adalah jangkitan virus pada kelenjar hormon. Apabila kelenjar hormon rosak, ia tidak mampu mengeluarkan hormon secara efektif dan tidak mampu memproses gula dalam badan.

Situasi lain bagi pesakit diabetes adalah rintangan insulin.

Walaupun insulin terhasil dengan banyak, namun ia tidak dapat memproses gula.

Nak kasi mudah faham, bayangkan insulin ni sebagai kunci, sel-sel badan pulak pintu pagar. So dalam proses biasa, bila gula masuk dalam badan, insulin tadi akan bertindak sebagai kunci yang bukak sel-sel badan supaya gula boleh masuk.

Rintangan insulin ni berlaku bila pankreas dah keluarkan insulin, tapi insulin tak dapat nak proses gula sebab sel badan tak kenal insulin so tak bukak pintu. So gula yang sepatutnya masuk dalam sel-sel tadi tak dapat masuk and mengalir dalam darah.

CADANGAN SUPPLEMEN UNTUK RINTANGAN INSULIN



Cadangan Yaya untuk pesakit kencing manis adalah Vivix. Yaya kongsikan macam mana Vivix membantu pesakit kencing manis.

Kandungan resveraterol yang tinggi dalam Vivix terbukti mampu membantu masalah gula dalam darah bagi pesakit kencing manis.

Cara #1 Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin


Salah satu punca terjadinya diabetes adalah disebabkan rintangan insulin. Risiko penyakit ini dapat dikurangkan sekiranya sensitviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan.

Kesan apabila tubuh mula 'tidak kenal' insulin adalah tubuh akan mengeluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah.

Dengan pengambilan resveraterol, ia akan meningkatkan sensitiviti dan mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula dalam darah,

Cara #2 Mengawal paras gula dalam darah


Pengambilan karbohidrat akan menghasilkan gula yang akan memberikan kita tenaga. Pengambilan karbohidrat yang tinggi boleh meningkatkan kandungan gula dalam darah sekiranya ia tidak digunakan sepenuhnya.

Polifenol yang terkandung dalam anggur muscadine, salah satu ramuan utama Vivix, akan melambatkan proses pencernaan dan penyerapan karbohidrat dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi yang boleh menyebabkan kencing manis.

Cara #3 Memperlahankan sindrom rintangan insulin


Untuk pengetahuan, Vivix merupakan satu tonik antioksidan yang akan membaiki sel-sel rosak dalam badan. Pengambilan Vivix secara konsisten boleh mengurangkan risiko rintangan insulin yang boleh membawa kepada penyakit kencing manis.

Cara #4 Mengelakkan pembentukan protein AGE


Protein AGE (advanced glycation end products) terhasil daripada protein dan gula berlebihan dalam badan.

Protein AGE ini boleh menyebabkan sel mati dan komplikasi kencing manis.

Salah satu mekanisma anti-penuaan Vivix adalah dengan memperlahakan pembentukan protein AGE ini.

TESTIMONI PESAKIT DIABETES SETELAH MENGAMALKAN VIVIX


Testimoni #1



Testimoni #2


Testimoni #3




Testimoni #4



Testimoni #5



Testimoni #6




Kalau anda salah seorang daripada penghidap penyakit kencing manis, Yaya katakan, sangat-sangat tak rugi untuk cuba berikhtiar dengan Vivix.

Sebotol hanyalah RM475 sahaja

RM475 sangatlah berbaloi berbanding dengan kos suntikan insulin setiap bulan, bil-bil hospital dan kos-kos lain. Bukan tu je, berbaloi sangat kalau nak dibandingkan dengan perasaan risau, gelisah tak tentu arah macam Maria kat atas yang asyik terfikir-fikir pasal ayahnya yang hampir dipotong kaki, kan?

Anda boleh terus hubungi saya untuk buat belian.

Belian dua botol keatas, akan dapat pengurangan harga lebih dari RM100.

Jadilah macam Maria, tindakan yang pantas mampu menyelamatkan kaki ayahnya dari dipotong.

Zaqqeya Amin
Id: 1234656
Whatsapp No: 013.723.0029



Comments

Popular posts from this blog

Pencuci Muka Terbaik Untuk Hilangkan Whitehead dan Blackhead Dengan Cepat dan Pantas!

Petua Hilangkan Keputihan Ketika Hamil Secara Tradisional

6 Makanan Merawat Denggi Secara Semulajadi Tanpa Ubat