Kencing Manis? Ketahui Bagaimana Vivix Bantu Bebas Dari Kencing Manis


Kencing manis, walaupun namanya seakan sesuatu yang menarik dan enak, tapi sebenarnya ia merupakan salah satu daripada penyakit yang boleh membunuh. 

Tahukah anda, selain menjadi salah satu penyakit yang boleh membunuh, kencing manis juga merupakan penyakit common yang dihidapi oleh masyarakat Malaysia. Menurut statistik, 1 daripada 5 orang dewasa di Malaysia menghidap penyakit kencing manis. Jumlah pesakit kencing manis di Malaysia meningkat kepada 17.5% pada tahun 2015.

Yaya nak kongsikan bagaimana Vivix bantu bebas dari kenicng manis. 

PUNCA KENCING MANIS DI MALAYSIA

Sebenarnya, banyak punca kenapa orang Malaysia sinonim dengan penyakit kencing manis ni. Antaranya adalah

1. Cara pemakanan yang tidak sihat.

Sedarkah anda bahawa kita rakyat Malaysia memang tidak boleh lari daripada pengambilan gula yang berlebihan. Bayangkan lah, makan pagi kita dah bedak nasik lemak dengan kopi O, tengah hari lumch pulak nasik putih sepinggan, lauk campur 2 3 jenis pulak. Tu tak kira dinner dengan supper lagi. Makanan snack pulak.

Macam mana lah gula tak tinggi. Jika anda berjaya kawal cara pemakanan harian anda, insyALLAH gula pun anda berjaya kawal.

2. Stress

Pernah dengar tak orang kalau stress mesti makan coklat? Coklat maniskan? So naik lah paras gula dalam darah. Tak tak, Yaya gurau je. 

Stress merupakan salah satu punca bilangan kencing manis tinggi kat Malaysia ni. 

Secara saintifiknya, apabila badan stress, badan akan mengeluarkan  hormon kartisol untuk membantuk anda bertindak balas atau melawan bahaya. Hormon ini akan menyebabkan jantung berdegup kencang dan pernafasan menjadi laju. Bekalan glukosa akan dihantar ke dalam darah untuk menjana tenaga segera.

Kesannya kandungan gula dalam darah akan meninggi.

Selain itu, hormon stress juga akan menyebabkan pankreas menjadi lebih sukar untuk merembeskan insulin yang amat penting untuk mengurangkan glukosa dalam darah. 

Haa terkejut kan? Lepas ni jangan stress-stress ya.

3.  Obesiti atau Berat Badan Berlebihan

Lebih kurang 85% daripada penderita diabetes diketahui memliki berat badan yang berlebihan. Obesiti sering dikaitkan dengan risiko diabetes.

4. Kurang Aktiviti Bersukan

Senaman dapat melindungi seseorang daripada terdedah dengan risiko kencing manis. Ia dapat meningkatkan kesan atau sensitiviti insulin dalam badan. Senaman yang teratur amat baik untuk penyakit kencing manis ini kerana ia dapat menambahkan lagi pembakaran gula dalam otot-otot dan akan mengurangkan kandungan gula dalam darah.

90% penghidap kencing manis biasanya adalah type II, asalnya normal tetapi disebabkan diet yang tidak seimbang adn gaya hidup yang tidak sihat, insulin dalam badan tidak dapat berfungsi dengan baik. 

BAGAIMANA KENCING MANIS BOLEH TERJADI

Apabila anda makan, karbohidrat daripada makanan anda tadi akan dicernakan menjadi glukosa. Glukosa itu akan masuk ke salur darah untuk diagihkan kepada sel organ yang memerlukan yang akan menjadi sumber tenaga.

Hormon insulin secara automatik akan dihasilkan oleh pankreas untuk membenarkan glukosa masuk ke dalam sel organ.

Bayangkan peranan insulin ni sebagai gatekeeper atau sesuatu yang bertanggungjawab untuk pegang kunci untuk bukak mangga antara salur darah dan sel organ.

Glukosa akan masuk ke dalam badan dan bekalkan tenaga untuk jalankan sel sekiranya insulin tadi dapat membuka pintu. 

Penyakit diabetes ini terjadi apabila insulin gagal membuka pintu antara sel organ dan salur darah. Glukosa yang tidak disalurkan ke sel organ akan mengalir dalam darah dan lama kelamaan ianaya akan terkumpul dalam darah. Glukosa yang tinggi akan menyebabkan kencing manis. 

CARA TURUNKAN GULA DALAM DARAH DENGAN VIVIX

Salah satu komponen utama dalam Vivix adalah kandungan resveraterol nya yang tinggi hasil gabungan empat ramuan utama iaitu Muscadine Grape, Purple Carrot, European Elderberry dan Polyganum Cuspidatum.



Menurut kajian, terdapat 5 mekanisme bagaimana Resveraterol dapat membantu mengurangkan metabolik sindrom akibat kencing manis dalam badan.


  1. Resveraterol Bantu Memperbaiki Keseimbangan Glukosa Dalam Darah. Ini penting supaya sistem dalam badan berubah menjadi normal seperti yang sepatutnya.
  2. Resveraterol Bantu Mengurangkan Rintangan Insulin. Pengambilan Vivix secara konsisten mampu membantu membetulkan semula fungsi 'kunci dan mangga' tadi supaya glukosa tidak hanya terapung dan terkumpul dalam darah tetapi boleh masuk ke dalam sel.
  3. Resveraterol Bantu Melindungi Pankreas. Pesakit yang menghidap penyakit ini harus mengambil Vivix secara konsisten supaya boleh membaikpulih semula pankreas yang dah rosak dan terbeban tadi. Ini supaya ia boleh berfungsi semula dengan baik. Vivix akan mengurangkan radang di pankreas, melindungi sel di pankreas supaya penghasilan insulin akan kembali ke aras normal. Ini dapat mengelakkan pengambilan insulin tiruan.
  4. Resveraterol Bantu Membaiki Rembesan Insulin. Apabila sel pankreas sudah kembali normal, insulin akan dihasilkan secara normal oleh badan.
  5. Resveraterol Bantu Membaguskan Keseimbangan Metabolisme.
InsyAllah, dengan pengambilan Vivix secara konsisten, psakit kencing manis boleh kembali tersenyum dan tidur lena tanpa igauan bayangan kaki dipotong. 

TESTIMONI VIVIX DAN KENCING MANIS

Testimoni #1


Testimoni #2
 Testimoni #3


 Testimoni #4


Testimoni #5 



Testimoni #6 


Testimoni #7



Anda dah lama hidup diselubungi kerisauan tentang kencing manis? Tak payah tunggu lama-lama untuk beli dan amalkan Vivix. Apalah sangat harga Vivix sebotol RM475 nak dibandingkan dengan kaki yang tiada ganti tu. 

Nak tau cara dapatkan harga murah? Terus hubungi Yaya di 013-7230029 untuk dapatkan caranya dan konsultasi percuma dan ekskusif untuk anda. 


Comments

Popular posts from this blog

Pencuci Muka Terbaik Untuk Hilangkan Whitehead dan Blackhead Dengan Cepat dan Pantas!

Petua Hilangkan Keputihan Ketika Hamil Secara Tradisional

6 Makanan Merawat Denggi Secara Semulajadi Tanpa Ubat