Bawah Mata Berbintik-Bintik? Awas! Tu Mungkin Petanda Kolesterol Tinggi

Pernah tak nampak orang yang bawah mata berbintik-bintik?

Sekali tengok macam jerawat. Tapi bila dipicit-picit takde keluar pape pon. Tempat picit tu je over-over merah, bintik tu tetap jugak ada.

Haa tahu tak bintik-bintik bawah mata tu sebenarnya petanda kolesterol tinggi? Bintik tu sendiri dipanggil sebagai bintik kolesterol.

Macam mana bintik ni boleh jadi? Haa bila kolesterol jahat dah terlampau banyak dalam badan, tak tahu nak pergi mana, dia pon memunculkanlah diri kt atas permukaan kulit i.e bawah mata.

PUNCA TERJADINYA BINTIK KOLESTEROL


Bintik kolesterol terjadi disebabkan oleh kandungan kolesterol yang tinggi dalam saluran darah yang mana lemak dibawah kulit berkumpul dan salur darah menjadi sempit.

Antara perkara yang menyebabkan bintik kolesterol ini ialah gaya hidup yang tidak sihat. Caranya, jauhi rokok, kerap bersenam atau membuat apa-apa aktiviti riadah dan kurangkan minuman beralkohol.

Tips Untuk Hilangkan Bintik Kolesterol

  • Kurangkan makanan berlemak dan tinggi kolesterol
  • Banyakkan makanan yang mengandungi kolesterol baik dan tinggalkan kolesterol jahat. Makanan yang dimaksudkan adalah seperti gandum penuh (wholemeal)
  • Kurangkan pengambilan makanan yang boleh meningkatkan lagi paras kolesterol jahat sepeeti daging, marjerin dan desert yang mani-manis
  • Ambil banyak buah-buahan segar dan sayur-sayuran untuk membantu mengurangkan kolesterol dalam badan. Ingat, ambik buah segar yaa, bukan jus buah sebba kita perlukan fiber buah itu dan bukan air semata-mata.
  • Ambil omega 3. Kalau beli telur di pasaran, pastikan beli telur yang mengandungi omega 3.
  • Tambahkan bawang putih dalam hidangan anda. Antara fungsi bawang putih adalah sebagai agen anti radang yang mana kolesterol akan meningkat sekiranya terdapat radang dalam badan. 

SUPLEMEN SHAKLEE UNTUK MEMBANTU



 1. Phytosol ST Shaklee


  • Phytocol dirumuskan daripada beberapa jenis fitosterol asli yang aktif daripada tumbuhan, buahan, sayuran dan bijiran
  • Membekalkan 2000 mg fitosterol tumbuhan setiap hari (Dah tak payah susah-susah makan beratus jenis sayuran dan buahan sehari. Hihi)
  • Fitosterol tumbuhan terbukti secara klinikal mampu megurangkan paras kolesterol dalam lebih 80 kajian
  • Membekalkan 100% nilai fitosterol harian seperti yang disyorkan oleh Institut Kesihatan kebangsaan
  • Tiada pengawet, pewarna, perisa atau pemanis tambahan
So dengan pemakanan yang konsisten, Phytocol merupakan vitamin yang sangat berkesan untuk membantu mengurangkan jumlah kolesterol jahat di dalam badan.

Bila kolesterol jahat dah kurang, jadinya bintik kolesterol bawah mata tu pun akan beransur-ansur hilang..

2. Omega Guard


Omega Guard merupakan minyak ikan yang terbaik. Ia adalah asid lemak dari minyak ikan omega-3 yang sangat tinggi dengan kolesterol baik. 

Fungsi utama Omega Guard adalah untuk membawa keluar kolesterol dari salur arteri ke hati untuk proses penyingkiran.

Kandungan kolesterol baik yang tinggi akan dapat merendahkan paras kolesterol jahat dan membuatkan plak pada dinding arteri dapat dicairkan dan sekaligus melancarkan aliran darah.

Plak pada dinding arteri, sekiranya tidak dicairkan akan menyebabkan darah tidak dapat mengalir dengan lancar dan meningkatkan risiko stroke.

3. Garlic Complex



Antara fungsi Garlic Complex adalah untuk turunkan kadar kolesterol jahat, mengawal kelikatan darah, mengurangkan kebekuan darah, meningkatkan kolesterol baik dan menlindungi jantung serta menghalang strok dan penyakit koronari.

Ia juga dikenali dengan fungsinya yang boleh menstabilkan tekanan darah tinggi. Kajian menunjukkan bahawa pengambila 2-4 tablets akan menurunkan tekanan darah tinggi dengan 8 point.

TESTIMONI


Testimoni #1


Testimoni #2


ORDER?


Nak cepat-cepat hilangkan bintik kolesterol bawah mata tu? Haa cepat-cepatlah SMS / WA saya di 013-7230029. Jom sama-sama kurangkan paras kolesterol jahat di bawah mata.

Zaqqeya AminSID 1234656SMS / WA 013-7230029

Comments

Popular posts from this blog

Pencuci Muka Terbaik Untuk Hilangkan Whitehead dan Blackhead Dengan Cepat dan Pantas!

Petua Hilangkan Keputihan Ketika Hamil Secara Tradisional

6 Makanan Merawat Denggi Secara Semulajadi Tanpa Ubat