Kenapa Mesti Shaklee? Sebab Shaklee Ada Landmark Study!

Dengan keadaan zaman sekarang, terlampau banyak sangat dah lambakan vitamin buatan tempatan, I would say penting sangat-sangat nak make sure satu-satu vitamin tu betul-betul selamat dan berkesan untuk dimakan.

Jadi kenapa mesti Shaklee? Sebab Shaklee ada landmark study! Tu benda asas yang buatkan Yaya berpegang teguh dengan vitamin Shaklee ni. 

Landmark study landmark study, tahu tak ape landmark study tuu? 

Okay meh nak share sikit pasal landmark study ni. Landmark study Shaklee ni adalah kajian yang dibuat untuk mengkaji manfaat dan risiko pengambilan pelbagai suplemen dalam tempoh waktu yang panjang.

Kalau baca balik pasal sejarah landmark study Shaklee ni, sebenarnya Shaklee yang tetibe je volunteer nak join satu group study untuk test keberkesanan vitamin-vitamin dia. 

"Ehh aku pon nak test jugak produk Shaklee aku ni. Nak tengok berkesan ke tak. Tak kesah laa pape result dia nanti - negatif ke positif ke bagitau je kat public. Kalau negatif aku boleh improve." Haa macam tu la lebih kurang kata-kata Roger Barnett dekat orang yang conduct study ni. Tapi in English la yee. Takkan dalam malay pulak kan, hihi.

Jadinya diorang dah agree, apa pun result dia tetap akan publish jugak. Takde berat sebelah. Kajian ni pulak dibuat oleh PIHAK KETIGA tau! Tak main upah orang dalam untuk buat kajian. 

Kenapa Roger Barnett ni berani sangat nak pertaruhkan kredibiliti syarikatg sendiri dengan publish result yang masih tak tahu bagus atau tak tu?

Sebab Roger Barnett YAKIN yang Shaklee ni memang boleh bagi kesan yang bagus dekat sesiapa yang makan dalam jangka masa yang panjang. 

Saintis yang conduct research tu awal-awal macam - ek elehh, apsal lak nak join-join ni. Tapi takpelah, satu vitamin won't make any different.

"Okay Shaklee ada landmark study, dahtu sis, penting ke landmark study ni?"



Dengan lambakan produk-produk vitamin baru yang menjanjikan keberkesanan dalam tempoh yang sekejap, I would say, yes, landmark study is so important to help people to decide which supplement is the best.


Bestnya landmark study Shaklee ni sebab dia bukan buat kajian cikai-cikai yang setahun dua macam kajian lain, tapi terus rembat tengok efek jangka masa panjang - dua puluh tahun plus terus! Yang jadik responden dalam Landmark Study ni ialah orang yang dah amalkan Shaklee ni sejak dua puluh tahun lepas.


Kenapa duapuluh tahun dan bukan sebulan dua, sebabnya vitamin bukan ubat ya yang boleh rawat bagi jangka masa pendek. Since purpose kita ambik vitamin is untuk make sure kesihatan semakin baik, so kena lah tengok dalam jangka masa panjang.


Yelah, banyak penyakit yang ambik masa bertahun-tahun nak develop. Contoh macam kencing manis. Bukan sekali togok gula terus kena potong kaki. Nooo. Take years to develop. So Shaklee nak tengok sama ada vitamin dia, betul-betul ke boleh kurangkan masalah diabetes ni. Hence, the 20 years. Hoho


Lagi bestnya study ni, tak macam study-study lain yang short term dan cuma bergantung pada satu jenis vitamin, Shaklee ni jalankan kajian ke atas bukan single ya, tapi MULTIVITAMIN. Pehh berani betoii.

SO APE RESULT DIA?


Habis tu ape result dia? Biasanya alau orang yang acah-acah hebat tetibe nak join research ni, mesti result tak menyebelahi dia, kan? Hihi berdebar tak nak tahu result?

Tetttt salahh tuu. Seperti jangkaan, result landmark study yang terbukti takde unsur-unsur bias ni menunjukkan, orang yang consume Shaklee sejak 20 tahun lepas are enjoying healthier life as compared to those yang tak consume vitamin langsung. And surprisingly, orang yang consume vitamin selain dari Shaklee lagi rendah tahap kesihatan daripada yang consume Shaklee.


Yang kaler hijau tu result untuk orang yang makan Shaklee secara konsisten. Yang merah pulaj yang makan single supplement dan yang biru tu pulak yang tak makan langsung supplement. Dalam test ni, lagi rendah lagi bagus. 

Tengok macam mana Shaklee kawal bilangan pesakit untuk penyakit kronik!






Wahhh camno tuu. Dah terbukti terang lagi bersuluh orang yang consume Shaklee ni tahap kesihatan dia lagi baik dari yang tak consume langsung atau yang consume vitamin selain Shaklee. Ingat yaa, pengambilan nutrisi harian dan gaya hidup masing-masing memainkan peranan yang penting dalam development of disease. Jadinya, untuk elakkan diri dari di-diagnosis dengan penyakit-penyakit kronik, tersangat penting untuk ambik nutrisi tambahan.


Sebabnya, orang yang merokok lebih tinggi risiko untuk dapat kanser paru-paru berbanding yang tak merokok dan orang yang gemarkan makanan manis lebih cenderung kena diabetes! 


So now you tell me, Landmark Study ni penting ke tak? hoho. This is why I choose Shaklee. Yang tengah consume vitamin jenama lain tu, meh lah bertukar pada Shaklee. Membazir bayar mahal-mahal kalau kesihatan tak semakin baik.

Zaqqeya AminShaklee Independent Distributor013-7230029

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pencuci Muka Terbaik Untuk Hilangkan Whitehead dan Blackhead Dengan Cepat dan Pantas!

Petua Hilangkan Keputihan Ketika Hamil Secara Tradisional

6 Makanan Merawat Denggi Secara Semulajadi Tanpa Ubat