Betul Ke Vivix Cara Merawat Stroke Yang Baru Dan Lebih Berkesan? Baca Ni

Tahu tak, stroke merupakan penyebab ketiga kematian terbesar dan merupakan penyebab utama kecacatan kekal. Berdasarkan statistik daripada sumber yang dipercayai, satu daripada enam orang rakyat Malaysia mempunyai risiko untuk mengalami stroke! Wahh, saya yakin ramai yang sedang mencari-cari cara merawat stroke ni. 

Berdasarkan statistik yang dikeluarkan oleh National Stroke Association of Malaysia, lebih kurang 40,000 rakyat Malaysia mengalami stroke setiap tahun. Stroke dikatakan boleh menyerang sesiapa sahaja termasuklah kanak-kanak. Namun, kebanyakan kes melibatkan orang dewasa.

Stroke merupakan salah satu penyakit yang boleh dikatakan menyerang secara mengejut. Strok atau angin ahmar terjadi disebabkan terdapat darah beku pada salur dalam otak. Darah beku ini terjadi disebabkan salur yang paling dalam di dalam otak terluka kerana kolesterol yang terlampau banyak. Salur darah ini tersumbat dan seterusnya pecah. 

Bila salur darah pecah, ia luka
Dan bila ia luka, maka terjadi lah blood clot. 

Secara kesimpulannya, stroke akan terjadi sekiranya terdapat gangguan terhadap bekalan darah ke otak. Untuk berfungsi dengan sempurna, otak memerlukan bekalan darah yang berterusan untuk mendapatkan bekalan oksigen dan nutrien. 

Apabila saluran darah tadi pecah atau tersumbat, bekalan darah akan terhenti dan menyebabkan sel-sel otak kekurangan oksigen dan nutrien. 

Bila dah kurang oksigen dan nutrien, bahagian otak tadi akan mula mati dan inilah titik mula penyakit stroke.

STROKE ADA DUA JENIS


1) Serangan Iskemia Sementara (TIA)


Stroke jenis ini terjadi apabila terdapat timbunan plak di dalam arteri yang menghalang pengaliran darah yang menyebabkan darah beku terbentuk dan seterusnya terputus bekalan oksigen ke otak. 

Ia juga dikenali sebagai stroke mini dan serangan bersifat sementara. Walaupun stroke mini, namun gejalanya serupa dengan stroke sebenar namun ianya akan pulih dalam masa 24 jam. 

TIA merupakan petunjuk bahawa otak tak mendapat darah yang cukup dan terdapat risiko akan berlakunya stroke sekiranya tak dirawat segera. 

Dengan kata mudahnya, serangan Iskemia Sementara ini akan terjadi kerana terdapatnya plak yang disebabkan oleh ada luka yang tercabut dan melekat dalam salur darah pada otak.

Plak ini akan mengganggu saluran darah menyebabkan oksigen tak sampai ke sel otak

Sel otak akan  menjadi rosak dan terjadilah stroke.

2) Stroke Hemorrhagic


Stroke jenis ini akan terjadi akibat pembuluh darah di otak pecah sehingga mengakibatkan darah bocor ke otak. Stroke jenis ini jarang berlaku berbanding stroke iskemik dan lebih berbahaya dan boleh membawa kepada kematian.

Dengan kata lain, stroke jenis ini akan terjadi sekiranya salur darah pecah.

Yang pecah pula merupakan salur darah yang kecil - kapilari

Darah akan berkumpul dan menghimpit sel otak

Dan menyebabkan stroke. 

Tapi kalau operate cepat, pesakit mempunyai kemngkinan yang tinggi untuk sihat kembali.

MACAM MANA VIVIX BANTU PESAKIT STROKE?


Betul ke Vivix mampu memberikan peluang kedua kepada pesakit stroke? Jom kita baca macam mana Vivix bertindak untuk membantu masalah stroke..

Ramuan yang terdapat dalam Vivix mempunyai kandunga Resveraterol. Mengikut kajian yang telah dijalankan, resveraterol ini penting untuk melawan penuaan diperingkat selular, mengaktifkan DNA untuk mengawalatur tindakbalas dalam badan yang normal.

Bagi pesakit stroke, resveraterol ini akan membantu mengaktifkan semula DNA dan sel-sel yang mati akibat salur pecah ketika stroke menyerang. 

Dengan kata lainnya, pengambilan Vivix dapat membantu memperbaiki sel-sel mati akibat stroke.

Cara Vivix membantu -

Untuk Stroke jenis Iskemik..

Resveraterol ini akan membantu mencairkan semula darah  beku yang menyebabkan stroke menyerang. Semua darah beku yang terdapat pada salur darah otak akan dicairkan oleh resveraterol Vivix. 

Bila darah beku dah dicairkan, saluran darah dah tak tersumbat dan bekalan oksigen dan nutrien akan dapat dibawa ke otak. Resveraterol juga membantu untuk membaikpulih salur darah yang luka akibat darah beku tadi.

Manakala untuk Stroke jenis Hemorrhagic pula,

Resveraterol akan membantu memulikan semual sel dalam salur darah yang pecah tadi. Ia akan membantu memulihkan sel-sel yang mati akibat daripada serangan tadi.

PELUANG KEDUA DAN HARAPAN BARU


Alhamdulillah, ramai yang telah mendapat peluang kedua dengan mengamalkan Vivix untuk berikhtiar bebas daripada penyakit stroke. 

Jom berikan peluang kedua kepada ahli keluarga, saudara mara atau kawan-kawan yang ada menghidap penyakit stroke ni. They deserve their second chance.

NAK ORDER?


Untuk membuat sebarang tempahan Vivix dan vitamin yang sesuai, boleh terus hubungi saya di 013-7230029

Zaqqeya Amin
SID 1234656
SMS / WA 013-7230029

Comments

Popular posts from this blog

Pencuci Muka Terbaik Untuk Hilangkan Whitehead dan Blackhead Dengan Cepat dan Pantas!

Petua Hilangkan Keputihan Ketika Hamil Secara Tradisional

6 Makanan Merawat Denggi Secara Semulajadi Tanpa Ubat