7 Tips Kurangkan Risiko Gout

Sendi ibu jari kaki tiba-tiba menjadi bengkak, kemerahan, terasa sakit dan berdenyut? Awas! Anda mungkin berisiko untuk menghidap gout. Seperti yang saya sudah kongsikan di post sebelum ini, terdapat beberapa simptom bahawa anda telah terkena penyakit gout. Jom kita tengok pula apakah tips untuk kurangkan risiko gout.

Di post kali ini, saya ingin kongsikan beberapa tips untuk mengelakkan atau mengurangkan risiko serangan gout.

1. Capai Berat Badan Ideal

Kekerapan serangan gout ini kebiasaannya bergantung kepada tahap kegemukan seseorang. Jika seseorang pesakit itu mempunyai lebih tinggi body mass index (BMI), maka lebih tinggilah kemungkinannya untuk kerap diserang oleh penyakit ini. 

Oleh itu, adalah amat penting bagi pesakit gout untuk mengurangkan berat badan dengan mengubah gaya hidup. Sebagai contoh, mereka haruslah mengawal pengambilan diet yang melampau , bersenam, dana sebagainya. Namun begitu, penurunan berat badan secara mendadak juga harus dielakkan kerana ia boleh menyebabkan kenaikan asid urik dalam darah. 



2. Kekal Hidrasi

Seperti yang telah diketahui, air merupakan elemen yang paling penting dalam badan. Manusia memerlukan air untuk memproses toksin dalam badan dan membawa nutrien kepada sel tubuh. Apabila pesakit gout meminum air kosong yang banyak, ia akan dapat membantu buah pinggang untuk menyingkirkan asid urik yang berlebihan dengan lebih cepat melalui air kencing. Selain itu, air kosong juga amatlah penting untuk mengurangkan kepekatan asid urik dalam darah. 

3. Kurangkan Makanan yang Tinggi Purine

Pesakit Gout harus lebih mengawal diet pemakanan harian dengan tidak mengambil makanan yang tinggi protein purine. Contohnya lembu, ayam, kambing, hati, udang, sotong, ikan bilis, cencaru, sardin, kacang panjang dan sebagainya. 

4. Mengambil Makanan yang Tinggi Pottasium

Potasium dapat mengatasi asid urik yang menjadi sebab utama serangan gout. Antara makanan yang kaya dengan potasium adalah bayam yang dimasak atau kentang yang dipanggang sekali dengan kulitnya. 

5. Rehat

Pesakit Gout haruslah mendapatkan rehat yang cukup. Ini adalah penting untuk mengurangkan tekanan yang boleh membawa kepada lebih banyak serangan penyakit tersebut.



6. Minum Air yang Beralkali

Dengan meminum air yang beralkali, ia dapat membantu untuk meneutralkan asid urik yang berlebihan di dalam darah. Apabila asid urik itu telah neutral, serangan akan berkurangan. 

7. Pengambilan Produk Premium Shaklee, Vivix

Vivix

Vivix seperti yang telah sedia maklum, bertindak melalui empat cara iaitu; 
  • Memperbaiki DNA
  • Mengurangkan inflamasi
  • Mengingkatkan penghasilan tenaga
  • Mengelakkan pengumpulan protein AGE
Vivix membantu dengan memperbaiki kesemua kerosakan pada sel darah dengan menstabilkan kandungan asid urik ke tahap yang normal. Ia juga membantu memperbaiki sel-sel yang telah membengkak dan sakit itu supaya kembali menjadi sel yang sihat. 

Vivix juga mengurangkan pengumpulan protein yang diambil secara berlebihan dalam badan yang boleh mengakibatkan penyakit-penyakit yang lebih kronik seperti diabetes, alzheimer dan lain-lain.

Yang membuatkan vivix unik dan berbeza daripada supplement lain adalah, vivix bertindak dari dalam DNA iaitu unit terkecil di dalam sel manusia yang mengandungi maklumat genetik. 


Mari saya kongsikan testimoni yang sudah berjaya..

Testimoni #1

Testimoni #2




Testimoni #3

Testimoni #4



Nampak kan? Dah ramai yang berjaya mengurangkan serangan penyakit gour dengan menggunakan vivix. Seronokkan bila penyakit yang memang kerap menyerang boleh dikurangkan serangannya dengan hanya mengamalkan vivix.

Untuk sebarang tempahan Vivix, boleh PM saya yaa dekat 013.723.0029, atau buat belian online by clicking the link down below. Follow je semua instruction yang ada, then Shaklee sendiri akan buat penghantaran dekat depan pintu rumah :)

Lepas tu boleh SMS/Whatsapp saya yaa untuk further consultation.




Zaqqeya Amin
Shaklee Independent Distributor 1234656
013.723.0029

Comments

Popular posts from this blog

Pencuci Muka Terbaik Untuk Hilangkan Whitehead dan Blackhead Dengan Cepat dan Pantas!

Petua Hilangkan Keputihan Ketika Hamil Secara Tradisional

6 Makanan Merawat Denggi Secara Semulajadi Tanpa Ubat