Cara Berhenti Merokok yang Berkesan dengan Vivix

Merokok memang merupakan salah satu habit penduduk di Malaysia ini. Baik lelaki mahupun wanita. Kalau pergi kedai-kedai makan, penuhlah meja-meja yang keluarkan asap. Antara benda yang paling Yaya pantang sekali is perokok. Banyak-banyak tempat dia boleh merokok, tapi masih pilih untuk merokok dekat tempat yang ramai orang. Kat kedai makanlah, dekat dalam toilet lah. Yang paling Yaya sedih bila tengok ayah merokok depan anak. Lagi-lagi kalau dia merokok depan anak kecik. Dah lah dia tak tahu rokok tu bahaya. Dok pakat sedut je lah asap rokok ayah dia sembur depan dia. Hmm sedih tw dak. Tapi takpe sebab harini Yaya nak kongsikan cara berhenti merokok yang berkesan dengan Vivix. 

Kenapa Wajib Berhenti Merokok?


Kat sini Yaya nak kongsikan beberapa sebab kenapa Yaya wajibkan semua yang merokok tu supaya BERHENTI merokok!

  • Bakar rokok tu bersamaan dengan bakar duit
  • Tahu tak orang sekeliling pun terdedah kepada bahaya sama bila diorang hidu bau asap rokok tu? 
  • Boleh membuatkan si perokok menghidap penyakit kanser tahu?
  • Terdedah kepada sakit jantung
  • Bagi ibu hamil pula, mereka terdedah kepada kematian bayi secara mengejut
  • Tinggi risiko untuk strok
  • Dan macam-macam kesan sampingan buruk kepada perokok mahupun yang menghidu asap rokok

Antara banyak-banyak kesan merokok, yang paling ditakuti ramai ialah point yang ketiga tu. Siapa je tak gerun bila dengar penyakit kanser ni.  Menurut statistik WHO, kanser merupakan antara penyebab utama kematian di dunia! Tahu apa yang menyumbang kepada sakit kanser?

MEROKOK!

Menurut statistik yang sama, merokok menyumbang kepada 20% kes kanser di seluruh dunia! Bukan setakat perokok je yang teredah kepada risiko kanser, yang menghidu asap pon terpalit sama. 

Menurut statistik, antara 10%-15% penghidap kanser paru-paru TIDAK PERNAH MEROKOK. Mereka dikatakan menghidap penyakit kanser ini disebabkan menghisap asap rokok secara pasif. 

Sanggup ke kita (si perokok) tengok orang yang kita sayang tiba-tiba meninggalkan kita disebabkan kanser paru-paru yang disebabkan oleh asap rokok kita sendiri? Bayangkan bayi kecil meninggal disebabkan asap rokok ayahnya. Nauzubillah. Tapi, kenapa walaupun banyak kesan buruk merokok, namun tetap ada orang yang masih memilih untuk merokok?

Ketagihan. Ya, perokok yang merokok berkemungkinan telah mempunyai niat untuk berhenti merokok. Tapi, masih tidak mampu untuk nak berhenti merokok sebab tak kuat nak lawan ketagihan tu.

Bagaimana Nak Berhenti Merokok?

Ramai yang PM Yaya bagitahu nak berhenti merokok. Dah bermacam-macam cara dah dia buat tapi masih tak mampu nak lawan ketagihan tu. Paling lama 3 hari lah boleh hidup tanpa rokok. Lebih dari 3 hari, tak senang duduk dibuatnya.

Jom Yaya kongsi macam mana cara yang senang nak berhenti merokok! Hihi.



Yaya strongly recommend supaya cuba berhenti merokok dengan vivix. Bagi yang masih tak tahu, vivix merupakan minuman tonik ajaib yang sangat osem di abad ini. Punyalah osem sampaikan boleh bantu perokok-perokok tegar untuk berhenti merokok FOREVER!

Macam Mana Vivix Bantu Hilangkan Ketagihan?

Tahu tak, kalau kita konsisten ambik vivix, insyAllah dalam masa dua minggu dah boleh bebas rokok. Yang uniknya, vivix ni akan buatkan kita menolak rokok tu secara rela. Tahu macam mana? Sebab setiap kali kita nak merokok, rokok tu akan rasa pahit bak hempedu. Siapa yang sanggup nak hisap benda pahit kan?

Macam biasa, dah nama pun tonik ajaib kan, efek pengambilan memang terbaik lah. Cara vivix bantu ubat ketagihan merokok tu: 

  • Vivix terkenal kaya dengan antioksidan yang tinggi. Antioksidan ini mampu memperbaiki sel-sel tubuh yang rosak akibat asap rokok
  • Antioksidan ini dapat membantu menstabilkan radikal bebas yang tidak stabil disebabkan pengambilan nikotin secara berlebihan
  • Antioksidan ini mampu melndungi dan membaiki semua DNA yang terjejas akibat nikotin
Haa, bila nikotin berlebihan telah disingkirkan secara tak langsung ketagihan nak merokok tu pun will gradually decrease. Sekarang tak mustahil kan vivix boleh bantu menghilangkan ketagihan merokok. 

Mungkin akan ada yang kata vivix sebotol harga RM475 ni mahal. Tak mampu nak beli. Mari Yaya bagitau. Majoriti perokok, akan habiskan duit at least RM15 untuk beli sekotak rokok SEHARI. Kalau perokok tegar tu, boleh berhabis RM30 untuk dua kotak rokok. Kalau didarabkan jumlah pengeluaran duit untuk beli rokok dengan jumlah hari yang ada dalam sebulan, seorang perokok tegar rela berhabis RM900 demi nak puaskan ketagihan rokok. 

Apalah sangat harga vivix sebotol RM475 kalau mampu beli rokok sebulan RM900. Hihi, nampak tak? Sebenarnya sifat suka bagi alasan tu yang buatkan kite bertangguh nak berhenti rokok dengan alasan, alaa vivix tu mahal lah..

Cadangan Yaya, mula simpan duit bulan ni, untuk beli vivix bulan depan. Insyallah bulan 12 dah bebas rokok. Duit RM900 tu dah boleh simpan dalam tabung masa depan anak-anak.

Yang betul-betul nak berhenti merokok tu, boleh SMS/Whatsapp order dekat 013.723.0029 atau kalau nak beli sendiri, boleh direct order dekat bawah ni and Shaklee sendiri akan hantar sampai depan rumah. Hihi 

Lepas dah dapat barang, boleh whatsapp Yaya untuk consultation ya 


Zaqqeya Amin
SID 1234656
013.723.0029

Comments

Popular posts from this blog

Pencuci Muka Terbaik Untuk Hilangkan Whitehead dan Blackhead Dengan Cepat dan Pantas!

Petua Hilangkan Keputihan Ketika Hamil Secara Tradisional

6 Makanan Merawat Denggi Secara Semulajadi Tanpa Ubat