Ketahui Cara Vivix Berfungsi terhadap Penyakit Kronik

Sekarang kalau baca dekat surat khabar, mesti ada je kemalangan yang disebabkan sakit jantung lah, Malaysia score pesakit diabetes tertinggi lah, orang pengsan depan kedai makan akibat serangan jantung lah dan macam-macam lagi.

Kadang-kadang, ada orang yang tak tahu menahu yang diri tu ada sakit jantung, kencing manis, darah tinggi, tup tup terus terkena serangan. Kalau kena serangan masa dekat rumah atau dekat tempat orang ramai takpe jugak. Buatnya serangan pertama kena time tengah memandu? Tak ke naya? Nauzubillah.

Pernah tak terdetik dekat hati, kenapa agaknya si A di diagnosis dengan penyakit jantung, si B dengan kencing manis dan si C pulak sihat wal afiat je. Antara sebab kenapa seseorang boleh di diagnosis dengan penyakit ialah sel dalam badan yang dah rosak. Apabila terdapat sel yang rosak atau abnormal dalam badan yang tidak dirawat atau dibaiki, maka ia akan merebak dan akan menjadi semakin teruk! Hahh, bila dah teruk, barulah datangnya penyakit-penyakit kronik ni, sakit jantung, kencing manis, buah pinggang dan mungkin kanser!


So macam mana? Takkan nak tunggu kena serangan pertama baru nak carik ubat? Baru nak amalkan supplement? Takpe, kat sini saya nak kongsi macam mana Vivix boleh bantu elakkan serangan penyakit-penyakit yang tak diingini tu.

Fungsi Vivix

Secara amnya, Vivix berfungsi dengan membaiki semula sel-sel yang dah rosak dalam badan. Yang bestnya, Vivix ni mampu tembus hingga ke peringkat DNA tw! Wahh, best nyaa best nyaa! Nak lagi  best? Vivix ni, walaupun solusi baru dan moden, tapi masih mengekalkan 3 ciri utama iaitu semulajadi, berkesan dan selamat.

So macam mana Vivix ni bertindak? Melalui empat cara!



1) Membaiki dan Melindungi sel DNA

 Seperti yang semua dah sedia maklum, badan kita memang akan merembeskan radikal bebas secara semulajadi. Tapi yang jadi masalah bila badan menyerap radikal bebas dari luar. Apa itu radikal bebas? Radikal bebas adalah satu molekul tidak stabil yang hilang elektron iaitu zarah bercas. Demi untuk melawan serangan radikal bebas, badan kita akan menghasilkan antioksidan tertentu. Namun begitu, sekiranya radikal bebas ini berlebihan, dan antioksidan semulajadi dalam badan tidak mampu mengawal molekul pemusnah tersebut, maka kesihatan akan semakin merosot, proses penuaan menjadi lebih pantas dan akan menyebabkan anda terdedah kepada pelbagai penyakit.


So macam mana Vivix bertindak? Antara fungsi terbaik Vivix adalah untuk membaiki dan melindungi sel dari kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas. Kadar kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas tersebut dapat diperlahankan dan dilindungi oleh resveratrol dan polyphenol yang tinggi dalam Vivix. Yang membuatkan Vivix lebih istimewa daripada supplement lain adalah, fungsi ini cuma ada dalam Vivix sahaja! Best kan?


2) Mempertahankan dan Mengawal Genetik

Seperti yang telah tersedia maklum, sesetengah sel secara genetiknya akan rosak. Kandungan yang terkandung dalam Vivix memberikan kesan positif terhadap pengawalan genetik yang akan membantu melambatkan proses penuaan sel seterusnya memanjangkan jangka hayat sesuatu sel. 

3) Penghasilan Tenaga



Tenaga manusia dihasilkan melalui Mitokondria yang mana juga dikenali sebagai penjana tenaga. Apabila mitokondria ini semakin kurang, fungsi sel yang memerlukan tenaga juga akan berkurang. Vivix bertindak dengan menggalakkan penghasilan mitokondria baru untuk menjana tenaga secukupnya.

4) Melambatkan Pengumpulan Protein AGE

Protein AGE atau Advanced Glycation End adalah zat yang terbentuk daripada gula dan protein. Apabila protein ini banyak dan berkumpul, ia boleh menyebabkan sel tersumbat dan tidak boleh berfungsi dengan betul.

Kajian menunjukkan bahawa kandunga resveratrol yang tinggi di dalam vivix ini mampu memperlahankan proses pengumpulan protein ini. 

Haa best kan bila tahu macam mana vivix ni bertindak? Sekarang dah tahu kenapa vivix ni dinobatkan sebagai produk paling premium Shaklee kan?


Dengan kata lain, vivix telah berjaya membantu dalam pelbagai jenis penyakit yang kronik. Nak tengok testimoni mereka yang berjaya menangani penyakit masing-masing? Mari saya kongsikan testimoni-testimoni mereka yang telah merasai kesan vivix ini.


Testimoni #1: Kencing Manis



Testimoni #2: Bell's Palsy


Testimoni #3: Mild Stroke 



Testimoni #4: Koma kerana Stroke



Testimoni #5: Masalah Tiroid


 Testimoni #6: Kencing Manis, Darah Tinggi, Sakit Lutut & Asma



Untuk yang ada kenalan yang menghidap penyakit kronik, boleh panjangkan artikel ini. Untuk sebarang tempahan, boleh terus hubungi saya melalui SMS/Whatsapp di 013-7230029.


Zaqqeya Amin
Shaklee Independent Distributor
013-7230029


Comments

Popular posts from this blog

Pencuci Muka Terbaik Untuk Hilangkan Whitehead dan Blackhead Dengan Cepat dan Pantas!

Petua Hilangkan Keputihan Ketika Hamil Secara Tradisional

6 Makanan Merawat Denggi Secara Semulajadi Tanpa Ubat