Ketahui Satu Cara Awet Muda Yang Berkesan

Ramai yang tercari-cari cara awet muda yang berkesan. Semua nak kelihatan lebih muda daripada usia sebenar. Pernah nampak tak orang yang berusia 50 tahun, tapi muka nampak muda macam budak umur 30 tahun. Masyallah, muda 20 tahun tu! Bila tengok mesti jeles yang melampau. Kenapa muka dia muda, aku yang umur 28 pon muka macam orang umur 38. Haih stress.

Agak-agak kenapa ya ada yang nampak muda, ada yang nampak tua. Hmm. Itulah yang dipanggil aging process atau proses penuaan. Bila kita makin meningkat usia dan semakin tua, badan kita akan mengalami proses penuaan pada tahap selular. Bila sel kita semakin tua, time tu lah macam-macam jenis penyakit boleh datang. Contohnya Alzheimer, sakit jantung, kencing manis macam-macam lah. 


4 sebab Utama Penuaan Sel


Menurut Dr D. Sinclair, Harvard Medical School,

“Aging is really a set of progressing diseases. If we can slow them down and cure them, people will live longer, healthier lives” 

So macam subheading tu, terdapat empat sebab utama penuaan sel:

1) DNA rosak - Rosak disebabkan oxidasi (?). Stress melampau, pembiakan sel yang tak betul, dengan faktor sekeliling lah yang akan membuatkan DNA kita rosak (So cepat amalkan b-complex untuk kurangkan stress)
.

2) Genetic Regulator - Ni yang akan mengawal dinamik antara rosak dan baiki. Bila kita makin tua, kita punya keupayaan untuk self-repair tu makin kurang. So kerosakan selular kita akan bertambah.
.

3) Sel mitochondria yang berfungsi untuk menghasikakn tenaga berkurangan. Bila tenaga kurang, sel-sel kita akan kurang berfungsi macam time muda mudi dedulu.
.

4) Advanced Glycation End Products - zat yang terbentuk daripada gula dan protein. Sama macam plaque gigi, dinding-dinding sel akan tersumbat dan tak boleh function properly untuk pertukaran nutrisi yang masuk & keluar

So supplement apa yang kita nak amalkan untuk kekal awet muda sepanjang usia? Kalau dok scroll-scroll facebook, memang boleh nampak ada macam-macam produk yang kononnya boleh kekalkan awet muda lah, hilangkan kedutan kat muka and macam-macam lagi. Tapi hati-hati ya, tak semua ada bukti saintifik. 


Vivix adalah Fountain of Youth?

Pernah dengar anything pasal fountain of youth? Tak payah pergi jauh. Pernah tengok cerita Pirates of the Caribbean? Cerita macam mana mereka bertungkus lumus cuba carik satu telaga yang kononnya digelar fountain of youth semata-mata untuk kekal muda. Nah, samalha fungsinya dengan vivix. Ramai yang beranggapan bahawa vivix merupakan dream comes true yang mana memungkinkan mitos fountain of youth itu.

Seperti yang saya dah pernah kongsikan, antara ramuan hebat vivix adalah anggur muscadine. Anggur ini terkenal dengan sifatnya yang tinggi resveratrol. Resveratrol ini adalah sangat penting untuk meningkatkan keberkesanan di peringkat selular. 

Shaklee telah menggunakan cara mengekstrak yang membolehkan ekstrak diambil pada ketulenan yang paling tinggi iaitu hampit mececah 98%. Menurut kajian, ketulenan resveratrol yang terdapat di dalam vivix adalah yang paling tulen. 

Menurut kajian dalam makmal, vivix membantu untuk melindungi dan membaiki DNA. Ia juga secara positifnya memberikan impak kepada genetic regulator seterusnya membantu melambatkan sel-sel penuaan. Boleh baca keistimewaan ramuan hebat vivix disini yaa.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sekarang dah nampak kan macam mana vivix boleh digelar sebagai Fountain of Youth? So siapa-siapa yang nak kekal nampak muda dari usia tu boleh consider untuk amalkan si tonik ajaib ni. 

Okay okay kejap nak bagitahu cara nak order. Nampak tak sabar-sabar sangat tu nak nampak muda. Hihi

Boleh whatsapp/SMS order dekat 013.723.0029 (Yaya) atau boleh buat belian atas talian dengan menekan gambar dekat bawah ni 

Shaklee sendiri yang akan hantar barang sampai depan rumah. Takpayah pening-pening fikir nak kena pergi HQ ke ape ke. Dah dapat barang, boleh contact saya untuk consultation lanjut ya.

Zaqqeya Amin
SID 1234656
013.723.0029

Comments

Popular posts from this blog

Pencuci Muka Terbaik Untuk Hilangkan Whitehead dan Blackhead Dengan Cepat dan Pantas!

Petua Hilangkan Keputihan Ketika Hamil Secara Tradisional

6 Makanan Merawat Denggi Secara Semulajadi Tanpa Ubat