Rawatan Asma Dengan Sumber Semulajadi

Siapa kat sini pernah ada masalah asma angkat tangan. Ya, saya pun merupakan salah seorang pesakit asma. Tapi tu dulu. Time muda-muda dulu. Bila diri ni dah meningkat usia, penyakit tu pun makin pupus. Tak tahu macam mana boleh hilang. Hihi.

Even adik dan abang saya pun pernah kena asma ni. Bukan yang ringa-ringan tau. Yang teruk siap kena sedut oksigen lagi tu. Teruk kan? Abang saya dah lama tak terkena serangan. Tapi adik saya tu kesian. Kalau terlebih minum ais, penat sikit, confirm malam tu tidur tak lena. Batuk-batuk, pernafasan pun jadi tak betul. Bila tanya okay ke ambik oksigen dekat hospital tu, katanya okay je, tapi kadang-kadang tak tahan pun. Ambik harini esok masih boleh terkena serangan asma. Jadi harini saya nak kongsikan macam mana rawatan asma dengan sumber semulajadi.

Tapi sebelum tu, saya nak brief sikit pasal penyakit asma ni.

Penyakit asma atau yang selalu kita panggil lelah ni adalah penyakit neurologi. Kenapa saya kataakn penyakit neurologi? Apabila pesakit diserang asthma, laluan bronkiol di dalam paru-paru akan menjadi sempit disebabkan keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara, Inilah antara sebab kenapa pesakit asthma kebiasaannya akan mengalami pernafasan bersiul, sesak nafas dan sukar bersenam.



Patutlah time saya kecik, ayah memang selalu letak telinga belakang badan saya untuk dengar pernafasan saya. Nak pastikan pernafasan saya lancar dan tak bersiul rupanya..

Antara petanda awal kepada penyakit asthma adalah pernafasan bersiul atau berbunyi yang menunjukkan saluran udara tersekat.

Penyebab Serangan Asthma


Setiap serangan Asthma tidak semestinya berpunca daripada penyebab yang sama. Sebagai contoh, adik saya akan terkena serangan sekiranya dia terlalu penat, udara terlampau sejuk, dan sebagainya. Antara penyebab serangan asthma adalah:

  • Alahan terhadap sesuatu (habuk, debunga, binatang peliharaan yang berbulu seperti kucing atau anjing)
  • Udara yang telampau sejuk
  • Senaman
  • Jangkitan sistem pernafasan
  • Tekanan emosi
  • Aspirin atau ubat-ubatan lain.
Ini adalah antara punca dan penyebab berlakunya serangan asthma. Kesian sebenarnya kalau ahli keluarga terdekat ada asthma. Lagi-lagi kalau masih budak-budak. Macam biasalah, budak-budak ni pantang tengok aiskrim, tersangat aktif bermain dan macam-macam lagi. Bila budak-budak tu menghidap asthma, secara tak langsung, semua aktiviti atau makanan yang biasa budak-budak makan, kena limit kan. Kalau terlebih, alamatnya malam tu batuk tak berhenti lah jawabnya.

Siapa yang Berisiko Menghidap Asthma?


Ia boleh dihidapi oleh semua peringkat umur. Tua atau muda. Namun kebiasaannya, asthma akan menyerang sejak kecil lagi. Antara orang yang berisiko tinggi untuk mendapat asthma adalah orang yang mempunyai sejarah asthma dalam keluarganya.

Betul ke Shaklee Boleh Bantu Asthma Attack?

 Soalan seterusnya ialah betul ke Shaklee ni power sangat sampaikan boleh bantu kurangkan atau mungkin rawat penyakit asthma ni?

Takpe, sebelum saya jawab soalan tu, saya nak kongsikan beberapa testimoni penghidap asthma yang dah pun memilih Shaklee untuk bantu merawat penyakit asthma ni.

Testimoni #1 : Bayi berusia setahun lebih ambil Mealshakes, OmegaGuard dan Nutriferon untuk atasi asma



Testimoni #2 : Mak ambil Alfalfa untuk bantu atasi masalah asthma. Tak lagi bergantung kepada ubat semput



Testimoni #3 : Bebas asthma selepas amalkan OmegaGuard



Testimoni #4 : Bayi 5 bulan terpaksa menggunakan nebulizer. Tapi lepas berusaha dengan OmegaGuard dah tak pernah kena nebulizer lagi


Testimoni #5 : Lepas makan OmegaGuard, tiada serangan lepas makan aiskrim. Doktor sendiri mengaku OmegaGuard bagus boleh bantu elakkan asthma



Testimoni #6 : Sakit cepat sembuh dan otak bijak


Testimoni #7 : Sejak amalkan mealshakes, anak jarang jatuh sakit


Seronokkan bila baca pengalaman pesakit asthma yang dah berjaya menangani masalah serangan asthma ni dengan set Shaklee.

Sesuai dengan konsep yang Shaklee pegang, selamat, berkesan & mesra alam, Shaklee dah keluarkan set untuk sama-sama bantu menangani masalah serangan asthma ni

Untuk kanak-kanak yang selalu diserang penyakit asthma, vitamin cadangan untuk diamalkan adalah OmegaGuard, Mealshakes dan Nutriferon. Manakala bagi golongan dewasa pula OmegaGuard, Nutriferon dan Alfalfa Complex.

Kenapa suplemen-suplemen ni? Jom baca sikit info tentang kebaikan semua suplemen ni dalam membantu serangan asthma.


OmegaGuard

  • Membantu meningkatkan sistem imun, menyihat dan menguatkan paru-paru, membaiki alahan kulit dan penyakit lelah.
  • Pakar mencadangkan nutrisi yang mengandungi asid omega-3 adalah selamat dan praktikal untuk merawat masalah berkaitan peparu dan pernafasan,
  • Kajian klinikal University of Maryland Medical Center - 29 kanak-kanak asthma yang diberi minyak ikan yang kaya EPA dan DHA selama 10 bulan terbukti mampu mengurangkan simptom asthma berbanding kanak-kanak yang mengambil placebo.

NutriFeron

  • Merupakan interferon semulajadi Shaklee. Asthma kebiasaannya dicetuskan oleh serangan alergen, dan serangan berlaku apabila sistem imun pesakit tidak dapat menahan serangan tersebut.
  • Suplemen yang berfungsi sebagai penggalak kepada sistem imun tubh atau immune booster. 
  • Mengaktifkan sistem pertahanan imun dengan aktif dan cepat
  • Interferon membantu melindungi tubuh daripada pendedahan harian terhadap beribu penceroboh asing yang boleh membawa kepada penyakit serius
  • Penyelidik menemui keupayaan interferon untuk menghalang populasi sel imun yang mencetuskan asthma.




Mealshakes

  • Membekalkan 19 vitamin dan mineral yang perlu untuk tumbesaran yang normal.
  • Memberikan tenaga kepada kanak-kanak
  • Anak tak mudah jatuh sakit
  • Boleh dibancuh dengan susu formula kerana rasa french vanilla dan teksturnya seperti susu tepung. 
  • Meal Shakes merupakan makanan untuk otak yang bijak juga kerana mengandungi kolina, kalsium dan protein.

Alfalfa Complex

  • Kaya dengan kandungan nutrisi dan digunakan sebagai alternatif dalam merawat pelbagai jenis penyakit - bengkak, asma, bau badan, gout, masalah kolon, sakit ulu hati, hernia, penyakit perut, kaki busuk, nafas berbau dan sebagai detoksifikasi.

Nak cuba berusaha merawat dengan set Shaklee yang saya sebutkan tadi? Boleh terus SMS/Whatsapp saya di 013-7230029. Saya akan buatkan tempahan untuk anda. Tunggu kat rumah dan abang pos laju ting tongg hantar barang. Mudahkan?

Bila dah dapat suplemen, boleh terus whatsapp saya untuk konsultasi pula yaa. 

Zaqqeya AminSID 1234656SMS/Whatsapp 013-7230029

Comments

Popular posts from this blog

Pencuci Muka Terbaik Untuk Hilangkan Whitehead dan Blackhead Dengan Cepat dan Pantas!

Petua Hilangkan Keputihan Ketika Hamil Secara Tradisional

6 Makanan Merawat Denggi Secara Semulajadi Tanpa Ubat