Ramuan Hebat dalam Vivix si Tonik Ajaib!

Apa yang uniknya si Vivix nih? Botolnya kah? Warnanya kah? Atau harganya kah? Yang membuatkan Vivix supplement yang digemari dan disukai ramai adalah ramuannya. 

Tahukah anda, tonik ajaib ini diperbuat daripada 4 jenis botanical plant. Ya saya ulang, EMPAT jenis botanical plant yang tersangat tinggi khasiatnya. Demi memastikan Vivix menepati expectation yang sepatutnya, Shaklee telah melabur berbillion dollar ya bukan ringgit malaysia untuk memastikan Vivix ini berkesan. 

Seperti yang saya katakan tadi, ramuan Vivix terdiri daripada 4 jenis tumbuhan. Apakah tumbuhan-tumbuhan itu? Jom kita tengok!

1. Muscadine Grapes

Apa benda si Muscadine Grapes ni? Anggur hijau yang kita selalu makan kat rumah ke? Anggur merah? Nope salah salah dan salah. Muscadine Grapes ni spesis anggur yang boleh dikategorikan sebagai 'anggur power'. Kenapa? Kerana ia adalah satu-satunya anggur yang mempunyai lebih dari satu kromosom! Anggur lain takde yaa.

Selain dari mempunyai lebih dari satu kromosom, saiz anggur ini juga boleh mencapai saiz sebesar bola golf! Tahu tak apa lagi yang menyebabkan anggur jenis ini unik daripada jenis-jenis anggur yang lain? Anggur Muscadine ini tumbuh secara semulajadi ditempat yang panas dan lembab, manakala anggur biasa memerlukan tempat sejuk dan dingin. Disebabkan pertumbuhan sekitarnya yag unik dan mendapat cahaya matahari yang kuat. maka ia mengandungi banyak resveraterol dan polifenol. Oleh itu, ia dikatakan mempunyai daya tahan penyakit yang tinggi untuk menentang kulat.

Nahh, sekarang dah faham kan  kenapa Shaklee memilih anggur muscadine untuk menjadi salah satu ramuan hebat dalam Vivix?

2. Purple Carrot

Jom kita kenali ramuan kedua dalam Vivix ni. Shaklee telah memilih Purple Carrot atau Lobak Ungu untuk menjadi salah satu ramuan hebat dalam tonik ajaib Shaklee. 

Seperti anggur muscadine, lobak ungu ini juga mempunyai khasiat dan manfaat yang jauh lebih banyak berbanding lobak biasa. Menarik lagi, lobak ungu ini sebenarnya berasal daripada Afghanistan dan dianggarkan telah wujud sejak 5000 tahun dahulu. 

Antara kebaikan dan manfaat lobak ungu yang tiada pada lobak biasa adalah ia dikatakan mengandungi lebih antioksida berbanding lobak biasa. Antioksida ini berfungsi untuk melindungi sel badan kita dari rosak akibat radikal bebas dan seterusnya boleh membawa kepada pelbagai jenis penyakit. 

Selain itu, lobak ungu juga mempunya sifat anti radang yang tingi. Ianya terbukti bagus dan berkesan untuk membantu melegakan arthritis atau sakit sendi. Lobak ungu ini juga dikenali dengan peranannya yang boleh membantu mengurangkan risiko kanser. Ia amat bagus diamalkan oleh pesakit kanser kerana ia boleh membantu tubuh untuk melawan sel-sel kanser tersebut. 

Manfaatnya lagi, ia mampu melawan virus dan bakteria yang mudah merebak seperti flu, campak, dan jangkitan dalaman seperti jangkitan di salur kencing, mulut dan perut. Lobak ungu juga bagus diamalkan oleh pesakit strok. Ini adalah kerana ia mempunyai kandungan vitamin A yang tinggi dan bagus untuk mengelakkan arteri tersumbat dan penyakit strok. Ia juga dikatakan kaya dengan vitamin B, C dan vitamin E yang boleh membantu mengurangkan kolestrol.

3. European Elderberry (Sambucus Niagra)

Ramuan ketiga yang tidak kurang hebatnya adalah Elderberi Eropah. Siapa sangka gugusan beri yang berwarna gelap kehitaman seakan-akan buah beri biasa ini sebenarnya kaya dengan vitamin A, B, C, asid amino, karateniod dan flavanoid! Nahh, bukan setakat beri biasa yang. 

Elderberi Eropah ini banyak dijadikan sebagai alternatif utama untuk meningkatkan kesihatan jantung, meningkatkan sistem imun, batuk dan selsema, jangkitan bakteria dan virus serta tonsilitis, memperbaiki penglihatan dan mengurangkan kolestrol. Elderberi telah dijadikan sebagai ubat tradisional selama berabad-abad di Afrika Utara, Asia Barat, Eropah dan Amerika Utara.

Menurut kajian yang dijalankan, Elderberi Eropah ini mempunyai antioksidan yang kuat bagi melindungi sel-sel daripada kerosakan. Apabila dilihat kandungan yang terdapat di dalam ramuan ketiga ini, dapatlah disimpulkan bahawa vitamin dan nutrisi yang terkandung tersebut tersangat baik dan bagus untuk kesihatan kardiovaskular dan amat bagus untuk merendahkan paras kolesterol dalam darah. 

4. Japanese Knotweed 

Apa bestnya di Japanese Knotweed ni? Japanese Knotweed ini terbukti kaya dan tinggi dengan resveratrol. Apa pulak si resveratrol ni? Kalau nak tahu, Resveratrol adalah anti oksidan tinggi yang sangat bermanfaat untuk menentang radikal bebas daripada berleluasa dalam badan kita ni. Kajian menunjukkan bahawa resveratrol ini mampu membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet sukan dan mengurangkan berat badan

Ia jua merupakan supplement anti-penuaan yang penting serta anti-radang dan juga anti-kanser. Jadi, kalau ada siapa-siapa yang nak awet muda tapi taknak cucuk sana cucuk sini, boleh lah pergi carik tumbuhan Japanese Knotweed ni dah tumbuk-tumbuk makan. Kalau malas nak carik, boleh lah mula order Vivix dan amalkan dan rasakan kesan ramuan-ramuan hebat ni.

------------------------------------------------------------------------------------------

Bila dah tahu ramuan, dan keistimewaan setiap satu daripada ramuan-ramuan tu, rasa kagum kan dengan Vivix ni. Lagi best, disebabkan ramuan dia yang hebat tu, Vivix ni TAKKAN BEKU even disimpan di bawah suhu beku sekali pun. 

Banyak rupanya khasiat si Vivix nih. Tengok ramuan pun tahu. Shaklee ni pandai, dia cuma ambik ramuan yang betul-betul bagus dan terbaik sebelum olah jadi satu supplement. Patut lah dia jadi antara supplement yang macam pisang goreng panas. Letak sekejap semua orang berebut-rebut nak beli. Semua dah tahu kesan daripada pengamalan tonik ajaib ni. Yang ada kanser, darah tinggi, kencing manis, sakit jantung, kalau amalkan vivix, insyAllah boleh kurang atau mungkin HILANG! 

Jom nampak muda 25 tahun dan kekal sihat dengan vivix! Pm your vivix now!


Zaqqeya Amin
Shaklee Independent Distributor 1234656
013.723.0029


Comments

Popular posts from this blog

Pencuci Muka Terbaik Untuk Hilangkan Whitehead dan Blackhead Dengan Cepat dan Pantas!

Petua Hilangkan Keputihan Ketika Hamil Secara Tradisional

6 Makanan Merawat Denggi Secara Semulajadi Tanpa Ubat