Minuman Isotonik yang Kurang Gula

Siapa kat sini  rajin bersukan? Alah kalau bukan sukan pun rajin join larian-larian yang 5KM lah, 10Km lah. Kalau macam tu kita bukan geng. Hohoho. Sebab saya memang bukan a big fan of sukan-sukan atau larian-larian ni. Bukan apa, kulit saya ni sensitive. Tak boleh kena panas sangat. Nanti mulalah memberontak hihi.

Okay, so yang dah biasa bersukan tu, mesti perasan kenapa setiap kali sukan je mesti nampak berkotak-kotak air isotonik kan? Macam-macam perisa ada. Strawberry, oren, lime, semualah. Mak-mak biasanya bising kalau anak minum banyak sebab ada gula. Tapi, ada ke minuman isotonik yang kurang gula?

Tahu tak kenapa ramai atlet-atlet yang mengamalkan minum air isotonik sebaik je lepas habis satu-satu sukan? Sebabnya minuman isotonik ni katanya boleh membantu mengembalikan tenaga yang dah digunakan semasa bersukan tu dan untuk mengelakkan dehidrasi.

Tapi yang tak bestnya, kebanyakan minuman isotonic tu mempunyai kandungan gula yang tersangat tinggi. Pulak tu mesti berkarbonat kan. Cuba bayangkan berapa banyak gula yang kita kena togok setiap kali minum air yang nak kembalikan tenaga tu? Waa taknak laaa cemtuuu

So dalam entri saya kali ni, saya nak ajak semua yang baca blog saya ni, supaya mula tukar air isotonic tu kepada Performance Drink Shaklee


KEISTIMEWAAN PERFORMANCE DRINK (PD)

Performance Drink merupakan satu air isotonik istimewa yang dirumuskan khas daripada Shaklee. Istimewanya PD ni sebab ia tak mempunyai karbonat dan kandungan gula yang tersangat minima! Lagi yang menarik tentang PD ni, ia boleh membantu mengawal paras cecair dalam badan supaya tak terlalu banyak dan tak terlalu sikit. Hihi menarik kan?

KELEBIHAN PD DARI ISOTONIK BIASA

  • Bebas gas / tidak berkarbonat
  • Kandungan gula yang minima
  • Tidak mengandungi lemak
  • Tidak mengandungi kolesterol
  • Tiada bahan tiruan, pewarna atau penyawet tambahan
  • Dirumuskan dengan kandungan sodium, potassium dan karbohidrat yang mencukupi
  • Mempunyai kadah natrium yang rendah dan mempercepat kadar penyerapan cecair (elektrolit) dalam tubuh - anda akan rasa KURANG HAUS!
  • Bersifat isotonik - mempunyai jumlah kepekatan karbohidrat yang sama dengan darah.
  • Mudah diserap dan meningkatkan kadar gula dalam darah, kesannya - tubuh LEBIH CERGAS dan KURANG PENAT!

FAKTA MENARIK TENTANG PD


Tau tak atlet-atlet dunia pun consume PD ni sebagai pengganti air isotonik yang berkarbonat tu? Pernah tak kita dengar atlet tu disqualified sebab ambik dadah yang berlebihan? Untuk pengetahuan, antara sebab atlet ambik dadah is to stay fit. So, untuk elakkan dari ambik dadah atau apa-apa bahan yang boleh bagi tenaga, atlet-atlet tu bertukar kepada PD. Haa nampak tak macam mana yakinnya atlet tu dengan PD sampai mereka jadikan PD ni sebagai salah satu suplemen untuk bekalkan nutrisi harian bagi mereka.

SIAPA YANG MEMERLUKAN PD?

  1. Ibu yang menyusukan anak
  2. Mereka yang mempunyai gaya hidup yang aktif dan aktif bersukan
  3. Mereka yang berpuasa - sesuai untuk diminum ketika sahur dan berbuka
  4. Pesakit yang menghidap gout
  5. Mereka yang kurang minum air / dehidrasi
  6. Sebagai pengganti kepada minuman isotonik lain yang berkarbonat dan mempunyai gula yang berlebihan

Anda termasuk dalam salah seorang diatas? Maka PD ini WAJIB berada di dalam rumah anda. Hihi.

TAPI... BETUL KE PD NI BERKESAN?

Nah, saya kongsikan testimoni mereka yang dah rasakan ke-power-an PD ni..

Testimoni #1


Testimoni #2


Testimoni #3


Testimoni #4


Testimoni #5


Testimoni #6



NAK CUBA?


Berminat untuk mencuba air isotonik boleh terus SMS/Whatsapp saya di 013-7230029. Insyallah tak rugi cuba air isotonik  ni. Bukan setakat orang besar boleh minum, yang kecik pon boleh.

Zaqqeya AminSID 1234656SMS/Whatsapp 013.723.0029

Comments

Popular posts from this blog

Pencuci Muka Terbaik Untuk Hilangkan Whitehead dan Blackhead Dengan Cepat dan Pantas!

Petua Hilangkan Keputihan Ketika Hamil Secara Tradisional

6 Makanan Merawat Denggi Secara Semulajadi Tanpa Ubat