Darah Tinggi dan Ubat Tanpa Dadah. Wujud Ke?

Darah tinggi atau hypertension adalah salah satu penyakit yang tergolong dalam kategori silent killer! Hah, bahaya tak bahaya tak? Sebab penyakit ni memang takde tanda-tanda atau simptom tau. Tau-tau je meninggal. Darah tinggi ni adalah penyebab utama kepada penyakit serangan jantung, lemah jantung dan kegagalan buah pinggan (that explains the death). 

Ramai yang tertanya-tanya, boleh ke saya nak berubat darah tinggi, tapi kalau boleh taknak ubat biasa. Saya nak ubat tanpa dadah. Hahh, sekali dengar macam.... kau ni biar betul. Mana ada ubat tanpa dadah. Ubat tu sendiri dadah! Hence, this entry. Hihi. Tapi sebelum tu, jom kita kenal sikit dengan penyakit ni.

Menurut kajian yang dijalankan pada 2007, lebih 30% penduduk negara ini menghidap tekanan darah tinggi dan majoriti terdiri daripada kaum melayu. 

Antara faktor yang menyebabkan darah tinggi ialah - umur individu terbabit, etnik, sejarah penyakit dalam keluarga dan gaya hidup seharian.

KESAN BURUK DARAH TINGGI


Darah tinggi atau hypertension, sesuai dengan namanya tentulah membawa satu petanda buruk terhadap kesihatan kita. Antara penyakit yang boleh terjadi disebabkan darah tinggi adalah -
  • Komplikasi otak
  • Serangan stroke
  • Penyakit Jantung Koroner (Coronary Heart Disease)
  • Congestive Heart Failure (Gagal Jantung Kongestif)
  • Komplikasi pada mata
  • Pendarahan dan kerosakan pada kawasan sensitif dalam mata
  • Komplikasi buah pinggang
Bahaya kan? Siapa sangka tekanan darah yang tinggi boleh mengakibatkan bermacam-macam jenis penyakit kronik. Boleh membawa MAUT lagii. 

Jom saksikan macam mana Shaklee bantu memberikan tekanan darah yang normal kepada encik ni. 


Antara punca encik Fahmy mempunyai tekanan darah yang tinggi adalah OBESITI. Tekanan darahnya tinggi sehingga menyebabkan Encik Fahmy terbaring disebabkan terlampau sakit kepala dan tak mampu untuk bangun.

Apa yang Encik Fahmy buat untuk atasi masalah ni - 

1) Ubah cara hidup - dulu tidur lambat, sekarang tidur awal untuk kurangkan stress
2) Amalkan cara hidup yang sihat - senaman 30 minit sehari
3) Pengambilan suplemen Shaklee (Paling penting) 

UBAT TANPA DADAH - SUPLEMEN SHAKLEE

Antara cadangan untuk berubat tanpa menggunakan ubat tanpa dadah adalah untuk mengamalkan suplemen.Terdapat beberapa jenis suplemen yang dicadang kan untuk mengawal tahap darah supaya sentiasa berada pada paras normal.

1) Omega Guard

Suplemen ini membantu mencegah penyakit saluran darah dan strok yang mana DHA dan EPA yang terkandung dalam Omega Guard ini boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah dan melancarkan peredaran darah.

Selain itu, Omega Guard juga membantu mengekalkan tekanan darah normal dan sakit kepala. Ia juga terkenal dengan fungsinya yang boleh merendahkan kolesterol, mengawal masalah obesiti dan membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.

2) Sustained Release Vita-C

Arteri yang kurang vitamin C boleh menjadi keras dan kurang elastik. Ini boleh menyebabkan ianya pecah dan keadaan ini tersangat lah bahaya. Oleh itu, pengambilan vitamin C sangatlah penting untuk mengelakkan risiko seperti ini.

3) Garlic Complex

Bawang putih terkenal sebagai antibiotik semulajadi. Ia berupaya mengawal jangkitan, menurunkan tekanan darah & kolesterol serta memastika kesihatan selular. Ia juga mampu membantu melindungi jantung dan menghalang stroke serta penyakit koronari. 


4) Phytocol ST

Ia bertujuan untuk mencegah kolesterol yang baru masuk daripada masuk ke dalam saluran darah.

5) B-Complex

Antara punca darah tinggi adalah stress yang berlebihan. B-complex mampu merngsang hormon serotonin iaitu hormon ceria dan positif. Jika pesakit darah tinggi terlalu stress, ia boleh memburukkan lagi keadaan dan meningkatkan pengeluaran kolesterol.

VIVIX SHAKLEE TURUNKAN TEKANAN DARAH TINGGI


Vivix berfungsi dengan melindungi DNA, memperbaiki DNA dan mengawal genetik. Ia juga membantu melindungi dan mengurangkan risiko penyakit yang berkaitan dengan jantung.

Jom tengok testimoni yang gunakan vivix..

Testimoni #1

Testimoni #2


 Testimoni #3


BERMINAT UNTUK CUBA?

Laju-laju whatsapp saya di 013.723.0029 untuk buat tempahan yaa. Saya sediakan konsultasi sekali 

ZAQQEYA AMINSID 1234656SMS/whatsapp 013-7230029

Comments

Popular posts from this blog

Pencuci Muka Terbaik Untuk Hilangkan Whitehead dan Blackhead Dengan Cepat dan Pantas!

Petua Hilangkan Keputihan Ketika Hamil Secara Tradisional

6 Makanan Merawat Denggi Secara Semulajadi Tanpa Ubat